bolleiovnenforførstegang
Andre møte med forumet
Har et lite problem, og håper jeg ikke blir tatt for å være ei skikkelig surkjerring med dette... Ønsker gjerne innspill. Vi bor i blokk, og jeg er noen mnder på vei. For en stund siden flyttet det inn nye folk i etasjen under oss. Helt siden da kjenner vi hver kveld i 11-tiden når vi legger oss at de røyker ut vinduet sitt, og denne (SURE!) røyken siver opp og inn på soverommet vårt. Det er såpass ille at når jeg trekker pusten for å få litt frisk luft så kommer det kun røyklukt inn.
Jeg våkner ofte gjennom natta og må på do, og har merket at de røyker fortsatt når klokka er 1, 5, og alle mulige tidspunkt gjennom natta. Ikke bare er dette utrolig irriterende mtp lukta, men jeg liker heller ikke å bli utsatt for passiv røyking på soverommet som gravid (og babyen skal også ligger der etterhvert!).
Kan vi gjøre noe med dette? I såfall hva? Har tenkt på at vi kunne hengt opp en lapp på oppslagstavla i oppgangen, der vi kan si fra på en ok måte som ikke virker sur. Er 90% sikker på hvem røyken kommer fra, men er så dumt å ringe på spesifikt til de hvis vi tar feil...? Hva sier vi i såfall på lappen eller hvis vi skal ringe på?
Eller bør vi bare leve med det?
Alle råd mottas med takk!
Jeg våkner ofte gjennom natta og må på do, og har merket at de røyker fortsatt når klokka er 1, 5, og alle mulige tidspunkt gjennom natta. Ikke bare er dette utrolig irriterende mtp lukta, men jeg liker heller ikke å bli utsatt for passiv røyking på soverommet som gravid (og babyen skal også ligger der etterhvert!).
Kan vi gjøre noe med dette? I såfall hva? Har tenkt på at vi kunne hengt opp en lapp på oppslagstavla i oppgangen, der vi kan si fra på en ok måte som ikke virker sur. Er 90% sikker på hvem røyken kommer fra, men er så dumt å ringe på spesifikt til de hvis vi tar feil...? Hva sier vi i såfall på lappen eller hvis vi skal ringe på?
Eller bør vi bare leve med det?
Alle råd mottas med takk!