Passert termindato

Inebaby

Andre møte med forumet
Håper kanskje at det er noen som har gode råd/tanker for å håndtere ventetiden etter passert termindato?

Min første ble født 3 dager etter UL termin, nr 2 ble født 5 dager før, og jeg hadde ikke sett for meg å gå over termin med nr 3 :arghh: Men nå er altså termindatoen passert, og jeg har problemer med å tenke på noe annet enn fødsel. Kjøkkenet er vasket, babyting er klare, hva nå? Lurer på
Om jeg faktisk kan risikere å gå og vente feks en uke til :eek:
 
Føler så med deg! Den siste uken har vært tøff...
Nr 1 kom 3 dager før UL termin og jeg hadde selvfølgelig forventet det samme eller tidligere med nr 2. Termindato idag!

Ikke kjent noen tegn på fødsel, men i natt og frem til nå har jeg hatt regelmessige kynnere hvert 10min. Litt slim m blod på papiret, så håper håper håper noe er i gang i løpet av dagen!

Jeg er sååå lei av teletubbie-kroppen, tyngden, boksekampene hennes i magen og bekymring for at noe skal skje på slutten jeg ikke har kontroll på.

Jeg har forsøkt å gjøre litt hobby-prosjekt den siste uken. Sy munnbind, brodere, jobbe med bunaden min og ha ekstra mye nærhet med kommende storebror.
 
Føler med deg. Her kom førstemann to uker før termindato. Ingen hadde sett for seg at vi skulle gå til termin denne gangen, men bare to dager igjen til termin nå. Alt er klart og jeg kjeder meg - går bare å venter. Har en del murringer og vondter , men blir liksom ikke noe mer ut av det:shifty:
 
Om du orker, så er det aller beste å definitivt gjøre noe for å få tiden til å gå.
Jeg hadde termin i går, og ser ingen tegn til at fødsel skal starte.
Fødte storesøster på dag 8 etter termin, så forbereder meg på at det kan ta tid nå også :bag:

Denne gangen har jeg lagt på meg 15kg mer enn sist, og har begynnende tegn på svangerskapsforgiftning. Så har ett ørlite håp om å bli igangsatt i løpet av uken som kommer :shy:
 
Utrolig godt å høre at man ikke er alene om venting!! På en måte er jo hver dag man får utrettet huslige sysler (vasket komfyr, skuffer, skap etc.) før babyen kommer en bonus - lurer på om jeg skal ta fryseren i dag :happy093

2020baby - det høres ut som om du nærner deg veldig!! Lykke, lykke til og heldige deg!

Jeg har trodd fødselen har vært i gang 4-5 ganger siste uken pga sterke kynnere el men blir lurt hver gang!!
 
Håper kanskje at det er noen som har gode råd/tanker for å håndtere ventetiden etter passert termindato?

Min første ble født 3 dager etter UL termin, nr 2 ble født 5 dager før, og jeg hadde ikke sett for meg å gå over termin med nr 3 :arghh: Men nå er altså termindatoen passert, og jeg har problemer med å tenke på noe annet enn fødsel. Kjøkkenet er vasket, babyting er klare, hva nå? Lurer på
Om jeg faktisk kan risikere å gå og vente feks en uke til :eek:
Min første ble født i uke 34+0, så for meg så var jeg bare takknemlig for å få gå til uke 37 :). Lite visste jeg at jeg skulle få gå til uke 41+0 denne gangen, har hatt risiko for tidlig fødsel i dette svangerskapet også.

Jeg var egentlig ikke så utålmodig før de siste to dagene til tross for mine vondter med bekkenet. Jeg brukte de siste dagene på hverdagslige ting, sende storebror i bhg, vaske klær, lage middag osv. Utenom huslige gjøremål så kikket jeg tv og strikket :happy:.

Du har ikke lenge igjen nå, dette klarer du.:wav
 
Takk for gode ord Miooo :angel8gratulerer så mye med baby!!

41+0 i dag, fortsatt ingen fødsel!! Vet ihvertfall at det er begrenset hvor lenge det kan vare nå, snart er jo babyen her, på den ene eller andre måten :smiley-bounce016
 
Takk for gode ord Miooo :angel8gratulerer så mye med baby!!

41+0 i dag, fortsatt ingen fødsel!! Vet ihvertfall at det er begrenset hvor lenge det kan vare nå, snart er jo babyen her, på den ene eller andre måten :smiley-bounce016



Hva ble det - naturlig eller igangsatt?

Jeg venter fortsatt, uke 41+2 i dag.
Samboeren truer med å ta heimlich, så babyen kommer :joyful:. Vi er passe lei begge to
 
Back
Topp