Passert 38 uker og hodet ikke festet

Emberella

Forelsket i forumet
Novemberlykke2024❤️
Var på svangerskapskontroll i dag, og fikk beskjed om at hodet på baby fortsatt ikke er festet, selv om jeg er førstegangs og 38+0.

Kontrollen var ikke hos jordmor (som er på ferie), men hos en eldre, mannlig allmennlege. Han sa ikke noe om hvorvidt det er normalt eller ikke at hodet ikke er festet innen nå, eller om det betyr at jeg må gjøre noe spesielt hvis fødselen skulle starte med at vannet går... Jeg var litt i stuss etterpå, og skulle ønske at jeg hadde spurt litt om det.

Noen som vet om det er av betydning at hodet ikke er festet innen nå? Burde jeg ringe helsestasjonen og be om råd kanskje? :confused004 Leste på nett at hodet noen ganger ikke fester seg hos førstegangsfødende fordi bekkenet er for trangt. :bored:

Ingen av mine festet seg heller. Det er helt normalt :)

Ang. vannavgang vet jeg ikke, jeg fikk to ulike beskjeder i to ulike svangerskap. Det siste var at det kun er nødvendig hvis vannet går tidlig i 3. trimester, men at det ikke trengs rundt termin. Jer må du nok høre med helsepersonell der du bor tenker jeg :)

Mitt festet seg ikke før vannet gikk. Var høyt oppe i bekkenet ved start av fødsel men kommet godt ned før han skulle ut

Back
Topp