Passer navnet vi har valgt til søskenflokken vår?

Bkno3259282

Andre møte med forumet
:happy:
Navn er vanskelig og opptar hode mitt hver dag nå:joyful:

Jeg lurer på om navnet vi trooor vi er enige om nå er godt likt blandt andre også, og om dere samtidig syntes dette føyer seg godt inn i gjengen vår:joyful:

Det skal sies at her er det stor spenn i alder på søsken og alle bruker kun sitt fornavn til daglig.
Tenåringsjentene våre heter;
Ronja Aurora,
Saga Linnea
og Elena Isabell:happy:

Så er det foreløpig minstemor på 2,5 år som heter
Erle Micaela :happy:

Kan da minste og siste søster hete;
Ellie Olivia:D

Liker dere det? Evnt forslag til andre fine navn er også velkomne ;)
 
:happy:
Navn er vanskelig og opptar hode mitt hver dag nå:joyful:

Jeg lurer på om navnet vi trooor vi er enige om nå er godt likt blandt andre også, og om dere samtidig syntes dette føyer seg godt inn i gjengen vår:joyful:

Det skal sies at her er det stor spenn i alder på søsken og alle bruker kun sitt fornavn til daglig.
Tenåringsjentene våre heter;
Ronja Aurora,
Saga Linnea
og Elena Isabell:happy:

Så er det foreløpig minstemor på 2,5 år som heter
Erle Micaela :happy:

Kan da minste og siste søster hete;
Ellie Olivia:D

Liker dere det? Evnt forslag til andre fine navn er også velkomne ;)

Liker veldig godt Olivia, men synes kanskje Elena og Erle er såpass likt at det blir litt mye med Ellie i tillegg. Min ærlige mening :) men savnet i seg selv er fint. Jeg liker også veldig godt Olava :)
 
Liker veldig godt Olivia, men synes kanskje Elena og Erle er såpass likt at det blir litt mye med Ellie i tillegg. Min ærlige mening :) men savnet i seg selv er fint. Jeg liker også veldig godt Olava :)
Skjønner tanken din:) men Elena er tenåring nå og Erle uttales med Æ først, derfor føler jeg at det er viktigst at de to siste sine navn klinger sammen, som når man skal rope de inn feks...Æle og Elli sånn i dårlig forklart lydskrift:yuck:, det er ikke for likt da?:oops:
 
Skjønner tanken din:) men Elena er tenåring nå og Erle uttales med Æ først, derfor føler jeg at det er viktigst at de to siste sine navn klinger sammen, som når man skal rope de inn feks...Æle og Elli sånn i dårlig forklart lydskrift:yuck:, det er ikke for likt da?:oops:

Jeg syns Erle (Æle) og Ellie et ganske like, uten at det gjør noe. Syns ikke de er for like, bare matchende. Tilsvarende Isabel og Isadora, Emil og Emma, June og Jon, osv.
 
Jeg liker kombinasjonen av de to navnene. Men jeg liker jo navn som er litt like hverandre.
 
Skjønner tanken din:) men Elena er tenåring nå og Erle uttales med Æ først, derfor føler jeg at det er viktigst at de to siste sine navn klinger sammen, som når man skal rope de inn feks...Æle og Elli sånn i dårlig forklart lydskrift:yuck:, det er ikke for likt da?:oops:

Det er jo ganske likt i og med at neste lyd - L - også er den samme, men om det passer sammen er det egentlig dere som bestemmer :) ❤️
Her har vi samme forbokstav og neste vokal på far og sønn, og jeg blander allerede de to navnene. Så til et nytt barn blir det noe annet, for har vi noe på samme forbokstav igjen blir det bare krøll.
Men når det gjelder navn, så er det dere som skal like navet når alt kommer til stykket :)
 
Vakre navn, og det siste passer fint til :)
 
Jeg synes også det blir for likt med Elena - Erle - Ellie, hva med å bruke Olivia som førstenavn (eller iallefall som daglignavn, selv om det står som andrenavn)?

Jeg har selv brukt andrenavnet mitt store deler av livet, uten at det har ført til noen problemer...
 
Back
Topp