Passer ikke for arbeidsplassen at jeg er gravid

regnbue

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
Jeg vart kalt inn til samtale med arbeidsgiver i dag angående fråveret mitt. Jeg var sykemeldt fra februar til juni av andre årsaker og har etter sommeren hatt 3 sykedager pga graviditeten.

I dag sa sjefen at jeg er for mye vekke. Jeg må få noe med legen som gjør at jeg kan fungere på jobb med kvalme. Jeg får ikke resept på kvalmestillende for det er så sterke medisiner. Og sjefen vil også at jeg forteller kollegaene mine om graviditeten så de kan få en forståelse for hvorfor jeg er vekk/"syk"...
Og jeg har forståelse for at sjefen mener jeg er mye vekk, jeg er student og jobber bare 60%, og 6 uker i året er jeg på skolen.. Føler sjefen går i mot meg ang graviditeten

Andre som opplever at det å ver gravid ikke blir tatt så godt i mot av arbeidsplassen?

Føler ikke arbeidsplassen min er helt glad for det. De ble sure når jeg ble sykmeldt grunnet enorme smerter og prøvde å tvinge meg til å jobbe allikevel, tross smertene. Når jeg sa klart nei så har jeg ikke hørt noe mer fra de

Det er så trist at noen sjefer skal oppføre seg sånn!!

Tvinge deg til å skulle ta sterke medisiner som gravid for at du skal være på jobb? Er sjefen din klar over hva hen sier? Ingen gir gravide medisiner med mindre det er absolutt nødvendig for mor og eller barns helse, og det å være oppegående nok til å jobbe er IKKE grunn nok.

Sjefen har heller ikke noe med hva kolleger tenker og ikke om hvorfor du er borte. Så om du ikke ønsker å fortelle så er det din greie. Det at du har fortalt sjefen og ikke bare levert egenmelding/ sykmelding uten forklaring er jo noe du har gjort uten at du egentlig måtte (om du ikke trenger annen tilrettelegging

Jeg har ikke fortalt sjefen ennå, gruer meg.