Passende innetid for barn

MissIndependent

Gift med forumet
Inspirert av min egent tråd[:D], lurer jeg på når dere synes det er passende at barn fra 7-11 år skal være inne?
Jeg synes liksom at 20.30 bør de være inne.........jeg bryr meg døyt om NÅR de legger seg,men synes iallefall at da har de ikke noe ute å gjøre lenger.
Da får de heller leke inne.......

Selv hadde jeg inne tid kl.19.00 i den alderen for da var det alltid kveldsmat og fikk aldri gå ut etter det, men selv syntes jeg kl.20.00 høres greit ut. Er ikke sikker på hva meningen min er når Lille gutt er på den alderen da.

Hehe. Broren min er ti år, og jeg tror han hadde ledd seg ihjel om han fikk innetid halv ni nå i ferien iallfall [:D] Men til vanlig.. vel, det spørs på mange ting. Når de skal opp, når de skal legge seg, om det er andre barn ute, når de andre barna må inn.. [:)]

ORIGINAL: Alexandra82

7-åringer synes jeg bør være inne rundt 19, aller seneste 19:30 og så rundt 20:30 for 11-åringer.
Sånn i utgangspunktet.

Enig med du!

7-åringer synes jeg bør være inne rundt 19, aller seneste 19:30 og så rundt 20:30 for 11-åringer.
Sånn i utgangspunktet.

Enig! Og ca 21 i ferier for 11 åringer....

ORIGINAL: Tessy_

Sånn i utgangspunktet.

Enig! Og ca 21 i ferier for 11 åringer....

Så enig, så enig.
Men om en 7-10 år kan det jo hende at meningen har forandret seg[;)]

I skoletiden syntes jeg at de bør være inne senest 8, helst halv 8 [;)]

Så. Av ren og skjær nysgjerrighet. Hvorfor synes dere barna skal være inne så tidlig i ferier og sånn også?

Jeg skrev "i utgangspunktet" i mitt innlegg, så jeg mener hverdager, skoledager.
I ferier og helger er saken litt anderledes. Man skal ikke tidlig opp osv.

Men det er jo ikke noe problem lenger, er det vel?
Trodde alle unger mellom 7 og 11 satt inne og nistirra på et data- eller TVspill, jeg.
Inntrykket jeg har iallefall.

ORIGINAL: superpia

Så. Av ren og skjær nysgjerrighet. Hvorfor synes dere barna skal være inne så tidlig i ferier og sånn også?

Jeg skrev "i utgangspunktet" i mitt innlegg, så jeg mener hverdager, skoledager.
I ferier og helger er saken litt anderledes. Man skal ikke tidlig opp osv.

Men det er jo ikke noe problem lenger, er det vel?
Trodde alle unger mellom 7 og 11 satt inne og nistirra på et data- eller TVspill, jeg.
Inntrykket jeg har iallefall.

Hehe, jo kan egentlig godt hende det. Jeg skulle likt å kunne jage inn naboungene i åttetida for den saks skyld. Kanskje kjøpe dem PS3 til jul og se om det hjelper [:D]

8 åringen min må inn kl 19, hvis han skal dusje før legging. Hvis ikkje kan han få vær ute til 19.30. Eg vil ha han i seng mellom 8 og halv 9. Han e alltid trøtt på morningen[:)]

I helger og ferier kan klokka bli 9 halv 10 før han kommer inn.

Jesper må inn kl.19 i ukedagene, og i helger/ferier ol er han ute til kl. 20 ! Og sånn er det hos 90% av nabolaget her også !

Mine jenter leker ikke ute etter kl. 19 på hverdager, kanskje en halvtime lengre i helgene. I ferier sklir det meste ut så da varierer det. Er det en fin sommerkveld hvor vi også sitter ute så jager vi ikke de inn igjen.

Minstejenta vil som regel legge seg i 19-tiden så det er aldri noe problem å få henne inn igjen.

Her er de veldig lite interessert i data/tvspill/DS/PS osv... vi har alt men det er sjelden i bruk. Jeg spiller mer dataspill jeg enn barna....[8D]

Back
Topp