Passelig lei kvalmen. Savner mat og matlyst!

hegenordseth

Flørter med forumet
Er nå på min 2 uke med kvalme .. en slik kvalme som får alt av mat og væske til og virke motbydelig !! Jeg har nå prøvd alt av tips og råd inklusiv mine ''botemiddler'' fra forrige svangerskap slik som YES is, mariekjeks, eplemost, epler og appelsiner og kvalmestillende tabletter. Men jeg er jo så uheldig at ikke det engang hjelper nå ! Jeg har ikke spist ''normal'' mat på over 1 og en halv uke nå og kjenner at kroppen er på det minimale med energi. Derimot har jeg tvunget meg selv til og spise det som har virket ok. Dvs gulerøtter, kålrot, grønne epler, saften fra kalde appelsiner blåe druer og vann ! Jeg vil jo være oppegående for mine 2 små jenter også, så må man, så må man :) Men skulle ønske det snart gikk over, for dette er mer eller mindre slitsomt, jeg er konstant sulten og blir ikke mett ..

Noen som kanskje har det slik som meg og har noen råd og komme med ??

Akupunktur! Jeg hadde første behandling i dag, og merker noe forskjell allerede. 

Jeg har også hatt det som deg; null matlyst, oppkast, konstant kvalme og konstant sulten.

I dag har jeg ikke brukt akupressurarmbåndene, og har klart meg bra. Blir nå bare kvalm når jeg blir skikkelig sulten.

Absolutt verdt et forsøk! 

Ikke noe godt å ha det sånn nei:( Her virka afipran tablettene ganske bra på kvalmen, men man har jo sine bøyer fordi, spiser små måltider hvertfall, mye frukt, grove kjeks, salt potetgull ,drikker appelsinjuice, cola å vann i mellom hverandre. Lei her også, ha det i over 5 uker nå og så kommer oppkast oppå alt. Nice! Håper det er noe som virker for deg her:) God bedring til alle som er kvalm og/eller kaster opp!:)

Føler med deg siden eg er i samme "klubb" så utrolig lei av alt som har med mat å gjøre.
Når jeg i tillegg står på kjøkken hele dagen og lager alt fra rasper til cheesburger blir det ikkje akkuratt bedre:(
Har 5 graviditeter bak meg, 2 barn og 3 sa, har ikkje vært kvalm noen av de gangene. tror jeg får igjenn for alle gangene jeg har sluppet unna nå.
Vi får bare håpe det snart går over fordi om det er en mager trøst nå som det står på

Klatremus Lillemann skrev:

Akupunktur! Jeg hadde første behandling i dag, og merker noe forskjell allerede. 

Jeg har også hatt det som deg; null matlyst, oppkast, konstant kvalme og konstant sulten.

I dag har jeg ikke brukt akupressurarmbåndene, og har klart meg bra. Blir nå bare kvalm når jeg blir skikkelig sulten.

Hørtes bra ut! Det skal jeg sjekke ut hvertfall:)

Klatremus Lillemann skrev:

Så flott jeg har min faste akupunktør !! At jeg ikke har tenkt på det selv
Da spørs det om ikke jeg skal ringe henne og få en time om ikke dette endrer seg ! :)

Venter nr.2:) skrev:

Ikke noe godt å ha det sånn nei:( Her virka afipran tablettene ganske bra på kvalmen, men man har jo sine bøyer fordi, spiser små måltider hvertfall, mye frukt, grove kjeks, salt potetgull ,drikker appelsinjuice, cola å vann i mellom hverandre. Lei her også, ha det i over 5 uker nå og så kommer oppkast oppå alt. Nice! Håper det er noe som virker for deg her:) God bedring til alle som er kvalm og/eller kaster opp!:)

Afipran er de tablettene jeg også tar, men det ser ikke ut til og fungere denne gangen : / Har tatt de i flere dager, men merker ingen forskjell ..!  For se det positivt at jeg ikke spiser usunt lengere da, og uten å bli fristet av en glamorøs melkesjokolade når jeg går i butikken : D  Blir bare veldig slitsomt da jeg ikke klarer spise meg mett. Da spiller også hormonene sin rolle og jeg er sint og trist om hverandre! Så komisk.

Eg har hatt det nett som deg, var så langt nede at eg nesten vart innlagt pga for lite veskeinntak.Her har akupunktur funket veldi bra. Har hatt 4 behandlinger no, og kvalmen e helt vekke, sliter forsatt med å få i meg mat, med får i meg vann og en del frukt..
da e veldig viktig å få i seg salt, slik at kroppen tar lettere opp det lille en får i seg av mat, her blanda eg farris med eplejuice(like mye deler av begge), noe som funket veldig bra, så prøv det. Eg hater farris, men eg tvinga det i meg, og etter et glass, får eg i meg litt mat...
En kan og bruke salttabletter som en får på apotek...
Lykke til videre, håper kvalmen roer seg snart!

Back
Topp