Passe vekten litt - tråd

*LC*

Gift med forumet
Som jeg har nevnt tidligere, gikk jeg opp 30 kg i forrige svangerskap. Er veldig redd for å gå opp det samme denne gangen også, så jeg trenger å passe på litt. Prøve iallefall, for vet jo at noen går opp mye selv om de er flinke. Dette er ikke en slanketråd altså, og selvsagt er det ikke dette som teller. Det viktigste for meg er at den lille i magen har det bra.

Planen er å veie seg hver 14. dag (eller når jeg føler for det), og skrive opp vektoppgangen her. Da blir det litt mer synlig for meg om jeg må skjerpe kostholdet litt. Flere kan gjerne slenge seg på hvis de vil det.

1. trimester_________________________________________________________
29. januar  - +0,6
08. februar - +1,7

18. februar - +1,8

26. februar - +1,8 

2. trimester_________________________________________________________
05. mars  - +2,3
12. mars  - +2,9 

19. mars  - +3,1
29. mars  - +3,5
05. april  - +3,9
12. april  - +5,2
04. mai    - +6,4
15. mai    - +5,8
21. mai    - +7,0
07. juni    - +6,9

3. trimester_________________________________________________________
18. juni    - +7,8
25. juni    - +8,8
22. juli     - +11,1

holder av en plass

fram til nå +3

Jeg er med! 11. Februar; (Uke 10+5) -1kg

huff, jeg unngår å gå på vekta, 11+1 og +6kg...baby veier ca 25GRAM   
MEEEN siden jeg skal være brud når jeg er ca 32 uker på vei så er jeg nødt til å begrense vektoppgangen så jeg ikke for evig og alltid kommer til å være misfornøyd med den blubba som er på alle brudebildene mine emoticon  ...det er en daglig kamp mot matlysta, har et enormt matbehov og avsmak på grønnsaker! HJELP!!!

Jeg vil være med her også! Jeg veier meg hver onsdag for å passe på. Har gått bra til nå, men denne uken har alt raknet. Null bevegelse og i helgen har det vært boller, pizza, brus og snop over HELE linjen. Blæ. Vel, sist onsdag, som var etter min beregning var 7+4, - 0,7 kg siden før jeg fant ut jeg var gravid. P:S: har nok å ta av:-)

God ide!
Jeg har spist som en hest de sist ukene, og regnet med jeg skulle ha gaatt en del opp i vekt, men har visst bare gaatt opp 200 gram etter jeg fant ut jeg var gravid, saa:) kanskje jeg skal ha tvillinger og de tar all energien ut av meg?:)

Her må jeg nok slenge meg med!!
Har allerede gått opp 1,1 :( Blitt fint lite trening den siste tiden pga dårlig form, skal ta meg sammen nå og spise sunt og trene!!

Veier meg hver torsdag.

Uke 10: + 1,1

10+3 veier fortsatt det samme. Gikk opp 28 kg forje svangerskap. Og 8 år etter sitter fortsatt 10 av de kg -har bmi på 25 så har max 6 kg jeg får gå opp i vekt !

Her er det - 1.

Er med på denne jeg og..

8 uker: + 3 kg.. :(

ca 12 uker:  fortsatt +3 kg Er vel fornøyd med at jeg ikke har gått opp noe mer enn det enda da :)   Spiser mye frukt faktisk. er noe av det jeg er hekta på. Plommer, nektariner (begge deler er gode for tida) , pære, og bær

ca 14 uker: +5 kg.,..

Jeg gikk opp 25 kg sist. 20 gikk av igjen. Håper på å få opp Max halvparten denne gangen. Er nå 11+3 og har gått opp ca 2,5 kg

Opp med denne

blir med her jeg, trenger å passe vekta litt i dette svangerskapet og,
har hittil ikke vært flink, så må skjerpe meg føre vekta innhenter meg.
er 9 uker nå: -1 kg fra startvekt

Dytter litt.

Jeg må virkelig skjerpe meg på spisefronten. Stapper i meg helt ukritisk:(. Fått veldig dårlig vaner. Æsj!

*LC* skrev:
Dytter litt.

Jeg må virkelig skjerpe meg på spisefronten. Stapper i meg helt ukritisk:(. Fått veldig dårlig vaner. Æsj!

Fortsatt ikke blitt noe bedre på den fronten. Kan noen være så snill å gi meg litt viljestyrke igjen. Har vanligvis en god porsjon, men under graviditet mister jeg alt av viljestyrke, for vekten går jo opp uansett hva jeg gjør:(.

opp med seg, slik at jeg lettere finner den neste gang:).

blir med her jeg, opp 3 kg og er 16+4,. synest det er mye jeg:( 

Uke 17+2 og er på -1 kg.

Uke 20+5: +1 kg. :)

Husker ikke nøyaktig hva jeg veide før jeg ble gravid.. Men etter at jeg fant det ut har jeg veid meg regelmessig, og står på stedet hvil her. Er 14+6 idag. 

Æsj - påskegodtet viste seg på vekta i dag. Gått opp 1,3 kg på ei uke:(.

Back
Topp