Passe på å drikke nok?

lykke_liten

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Det er jo veldig vanlig å få treg mage når man er gravid. Hvordan passer dere på å drikke nok vann i løpet av dagen?
Noen dager er jeg veldig flink mens andre dager drikker jeg ikke mer enn 5dl. Er så vanskelig å bæsje!:( hahah

Har en 0,7 l drikkeflaske stående på skrivebordet på jobben. Prøver å drikke to sånn ila arbeidsdagen. Et tips for å unngå treg mage er å ta en teskje chiafrø til fokost og en til middag. Jeg svelger det ned med vann. Har brukt det i over et år nå og det funker! Før hadde jeg alltid treg mage, nå har jeg det nesten aldri

Ofte glemmer jeg å drikke nok, spesielt på jobb. Er flinkere til å drikke en del vann når jeg er hjemme.

Jeg er absolutt ikke flink nok. Har avsmak på absolutt alt, og kaster opp en del. Tisser kanskje to-tre ganger i døgnet og da er det ikke store mengdene.
Et tips kan kanskje være å ha stående en mugge med vann med sitron- eller limeskiver i kjøleskapet, gjerne med isbiter i tillegg :)

Det er jo veldig vanlig å få treg mage når man er gravid. Hvordan passer dere på å drikke nok vann i løpet av dagen?
Noen dager er jeg veldig flink mens andre dager drikker jeg ikke mer enn 5dl. Er så vanskelig å bæsje!:( hahah

Prøver å ha flaske med vann på jobb- når jeg ikke kan drikke all kaffen jeg drakk før blir det vann istedenfor. Hjemme prøver jeg å ha nok farris/boblevann tilgjengelig så det er litt "gøy" å drikke, men ser det er mye vanskeligere å få i seg nok hjemme.

Den trege magen vet jeg ikke om blir kurert av vann. Jeg begynte å røre ut et pulver i et glass drikke for å holde mer vann i tarmsystemet. Det fungerer ganske greit, får ikke gått på do oftere, men når det skjer noe så er det ikke AU og steinhardt.

Du kan bruke Lactulose eller Duphalac som man får kjøpt på apoteket. Det er helt trygt for gravide og hjelper godt på. Jeg brukte det forrige gang.
I tillegg er det lurt å spise grove kornprodukter med høyt fiberinnhold og drikke mye vann ja.

Jeg drakk veldig mye væske i forrige svangerskap og også nå. Minst to liter hver dag.

Det sies at det er også det eneste som KAN ha noe å si for utviklingen av strekkmerker. Tro ikke på kremer og oljer i hvert fall! DET er scam!

Jeg hadde veldig høyt symfyse- fundus mål forrige svangerskap. Over 97 percentilen ( over den øverste av de 3 strekene i diagrammet ) og jeg fikk ikke et eneste strekkmerke!

Jeg smurte ikke, men drakk altså mye væske. Strekkmerker er jo hormonelt, men ekspertene mener altså at det kan hjelpe drikke mye væske.

Kosmetikkindustrien mener jo noe annet fordi de så gjerne vil ta pengene våre :happy:

Jeg pleier alltid å drikke minst 1,5 liter vann ila en dag, men nå takler jeg ikke vann.
Men duphalac/lactulose er alltid et must for meg i sv.skap og et godt tips.
Det tas ikke opp i kroppen, og er helt trygt å bruke for gravide. :D
Trapper gradvis ned etter fødsel :p

Blir tørst bare med å lese tråden. Til vanlig er jeg KAMEL.. drikker lett 3 liter vann i døgnet.. men når jeg er gravid så piiiiiner jeg i meg veske. Alt som kan drikkes smaker dritt.. har prøvd det meste... så det er max 1 liter,om det er såpass,som går ned nå..

Jeg er dårlig på å drikke... Men på jobb har jeg med vannflaske overalt. Hjelper på. :)

Det er slitsomt... prøver å ha en flaske isvann liggende i fryseren til hver tid... men det er liksom ikke godt det heller... å vannet blir jo alikavell AKUTT varmt når det kommer i munnen:joyful:

Tror de på jobb stusser over at jeg springer å fyller flaska mi med kaldt vann hver gang jeg skal drikke :p

Tror de på jobb stusser over at jeg springer å fyller flaska mi med kaldt vann hver gang jeg skal drikke :p
Hehe ja det tror jeg nok:D her har de ikke skjønt noen ting ,enda jeg var på gråten i morrest, bantes å surmulet over att flaska mi med isvann ikke lå i fryseren der jeg trodde den var :rolleyes::joyful:

Hehe ja det tror jeg nok:D her har de ikke skjønt noen ting ,enda jeg var på gråten i morrest, bantes å surmulet over att flaska mi med isvann ikke lå i fryseren der jeg trodde den var :rolleyes::joyful:

Jeg er spent på reaksjonene når jeg sier noe etter en desember med tårer i øynene hver adventssamling (jobber i barnehage) :p For å si det slik er det merkelig om ikke noen har hatt mistanke med all kvalmen og hodepinen i tillegg til alle rare påleggspåfunn og isvann :)

Back
Topp