Passbilde til baby

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Vi skal bestille pass til baby på 8 mnd. På politiets hjemmeside står det at vi må ta med passbilde.
Noen som vet hvordan å best gjøre dette i praksis?
Mulig jeg er helt blåst her nå altså men..:p
Hva slags kriterier må oppfylles for at det skal bli godkjent?
Kan jeg ta et bilde hjemme og klippe til i riktig format?
Ser for meg deg kan bli en utfordring å ta bilde av henne i en av de automatene :hilarious:

Vi har bestandig tatt hjemme, printet ut i riktig str. i fotobutikk og tatt med 2 alternativer på politistasjonen. Når gutta var babyer la jeg de på et hvitt laken på gulvet, og knipset i vei. ☺️

Vi har bestandig tatt hjemme, printet ut i riktig str. i fotobutikk og tatt med 2 alternativer på politistasjonen. Når gutta var babyer la jeg de på et hvitt laken på gulvet, og knipset i vei. ☺️

Da får jeg prøve å knipse noen bilder i morgen og printe de ut i butikk. :joyful:
Takk!

Vi skal bestille pass til baby på 8 mnd. På politiets hjemmeside står det at vi må ta med passbilde.
Noen som vet hvordan å best gjøre dette i praksis?
Mulig jeg er helt blåst her nå altså men..:p
Hva slags kriterier må oppfylles for at det skal bli godkjent?
Kan jeg ta et bilde hjemme og klippe til i riktig format?
Ser for meg deg kan bli en utfordring å ta bilde av henne i en av de automatene :hilarious:

Les her, der står kriteriene:
https://www.politiet.no/globalassets/02-tjenester-admin/pass/kvalitetskrav-passbilder.pdf

Du kan ta bilde hjemme. Vi la babyen på et hvitt laken og tok bilde ovenfra og ned. Print ut hos f.eks Japan Photo.

Kriteriene står på siden deres. Vi tok med eldste mann foran en hvit vegg. Vi løftet han opp. Minsten lå på et hvitt pledd. Men man bør ta mange bilder så man har er som dekker kriteriene om å se rett frem. Se ører, ikke smile. Er vanskelig. Noen ganger greit at andre tar dem, men det går fint selv også..

Tok på studio. Sier man det er passbilde så får man ferdig printa i riktig format og de tar bilder etter kriteriene til politiet. Enklest syns jeg. Kosta vel 200 kr tror jeg

Tok på Japan foto, gjort på 2 minutter. Synes det var vanskelig å få til hjemme :)

Vi tok på elitefoto, kostet 300kr(!). Kan ikke skjønne at jenta mi kan se sånn ut, men er vel ingen som er fornøyde med passbildene sine...

Vi tok på elitefoto, kostet 300kr(!). Kan ikke skjønne at jenta mi kan se sånn ut, men er vel ingen som er fornøyde med passbildene sine...

Haha.. det vi fikk ser ut som sånn mugshot av noen som er tatt for fyllekjøring eller noe :hilarious:
Men mitt ble verre for å si det sånn:woot:

Ble helt ille her også. Han sitter skakt med hodet (var bare 4 mnd når vi tok det) men det ser ut som hab sitter rett med hodet, og at øya, øra og alt er skakt [emoji23] stakar haha

Vi endte opp med å gjøre det samme, det var veldig greit :)
Men tok litt tid der også, for ungen smilte på alle bildene og det skal man jo ikke:hilarious:
Hehe! Min var bare lettere sjokkert, så det var innafor :p

Vi tok på en fotobutikk, betalte 199, men da kan vi komme og ta nye gratis om de ikke blir godkjente [emoji1362].

Første gang tok vi hjemme, mye styr og mange bilder for å få riktig lys osv, andre gangen tok vi på Japan foto, ville definitivt tatt det hos Japan foto igjen :happy:

Back
Topp