Passbilde av baby?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Vi må ha nye pass alle sammen inkl 1 åringen, står i "instruksene" fra politiet at de vil man skal ta med passbilde av små barn og at bildene skal være med nøytral bakgrunn, ingen smil eller grimaser og med åpne øyne. Min frøken sitter knapt i ro[emoji51]

Hvordan kan jeg på best mulig måte få tatt et passbilde av henne? Kan jeg ta det selv og fremkalle de på en fotobutikk? Eller MÅ det være tatt i en sånn bildeautomat?

Vi har akkurat skaffet pass til mini på 18 mnd. Vi tok bilder hos Japan Foto. Det gikk over all forventning! Kosta rundt 250 kr.

Hadde grua meg til å få han til å sitte stille fordi han er en turbo uten like, men det gikk kjempebra :)

Fikk passene til gutta i dag, de er 11 mnd., og 2 år. :) Vi tok bilder selv, og fremkalte i fotobutikk. Lillebror satt foran en nøytral bakgrunn mens den ene holdt på han, og den andre av oss knipset i vet. Til slutt fikk vi til at han så rett i kameraet, uten smil og tenner. :D Var faktisk vanskeligere med 2-åringen. ☺️

Fikk passene til gutta i dag, de er 11 mnd., og 2 år. :) Vi tok bilder selv, og fremkalte i fotobutikk. Lillebror satt foran en nøytral bakgrunn mens den ene holdt på han, og den andre av oss knipset i vet. Til slutt fikk vi til at han så rett i kameraet, uten smil og tenner. :D Var faktisk vanskeligere med 2-åringen. [emoji5]

Hvilken fotobutikk? Vi har bare elitefoto i nærheten[emoji51]

Her tok vi bilder selv og printet ut med fotopapir. Har tatt både da de var 7-8mnd og da eldste var 2år. Da de var baby hadde jeg et hvitt teppe som bakgrunn. Pappaen holdt de mens de satt, så de ikke datt ned til siden. Også prøvde jeg også å ta noen bilder når de lå. Tok både nærbilder og litt lenger vekk. Med 2 åringen fikk jeg hun til å sitte foran et hvitt skap. Tok litt tid før jeg fikk til et bra bilde, men knipset bare i vei. Så skrev jeg ut og klippet til bilde i den størrelsen kravet er. Hadde forresten også med to bilder av hver av de så de kunne velge hvilket som var best

Gå til fotograf, hvis det er utfordrende å ta selv eller i automat. De har erfaring med det.

Hvilken fotobutikk? Vi har bare elitefoto i nærheten[emoji51]

Vi har tatt på Elite foto til 2 barn og skal ta i kveld på Japan foto til minste. Klarte å skaffe time til pass i morra.

Tok nettopp passbilde av lille marken på 6 mnd. Jeg gikk bare til en fotobutikk og fikk tatt der, så vet man at det blir riktig. Var ikke noe problem i det hele tatt! Hun som tok bildet kunne alle triksene i boka for å få et bilde der hun ser i kameraet og har munnen igjen[emoji1303]

Vi tok bilde mens lillemann lå på et laken tok det på morningen når han er litt trøtt funket fett:p
Da var han 6 mnd [emoji14]

Back
Topp