Pass til baby

Jeg fikk veldig forskjellige svar hos politiet. Når jeg ringte første gangen sa de at hvis barnet er under et år, så kan du ta selv (nøytral/lys bakgrunn, ører/øyne/munn/nese synlig og mest mulig nøytralt ansikt, ingen skygger). Når vi derimot kom på politistasjonen så ble det ikke godkjent, og de tar ikke bilder av så små barn der. Så vi dro til en fotoforretning på nærmeste senter, der var det fort gjort, tok kanskje 10min, og kostet 190,- Skulle gjort det fra start av!

Vi også endte opp i fotobutikk. Hadde med fire ulike hjemmefra, men ingen ble godkjent.

Tok det i photobutikken på det lokale storsenteret - kostet under 200kr og plukket dem bare opp når vi var ferdige med å handle :)

Tok passbilder hjemme. Hengte opp hvit bakgrunn bak spisestolen hennes på kjøkkenet og knipset i vei med speilrefleksen. Av alle bildene jeg tok ble det flere gode passbilder. Ikke bruk blitz for da blir det skygge på bilde. Ellers står det god info på politiets sider om hvordan bilde skal være/ikke skal være. Jeg skrev ut bildene på fotopapir på skriveren min i passtørrelse.

Til at passet i seg selv koster 270 kroner så synes jeg det var dyrt å skulle betale 200-300 kroner for bare bildene. Så jeg er glad jeg ordnet selv. :)

Vi tok det på politistasjonen. Sparte litt penger på det, fotograf ville ha 300 kr!!!
Var en hvit plate der vi satte mellom meg og barnet.

Vi tok passbildet på Japan foto :) tror det kosta 250kr.

Back
Topp