Pass på - det skjer fort

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
Tenkte vi kunne dele noen tips om ting å være obs på nå som babyene ikke lenger nødvendigvis bare ligger rolig.

Jeg kan jo dele den værste morgenen jeg har erfart.
Magnolia er en liten kålorm, og i dag viste hun oss et nytt triks. Vi våknet av et bang og en hylene jente så lå med fjeset ned på gulvet :( hun lå i senga med oss(med sprinkelsenga hennes dyttet inntil så hun ikke kan rulle ut) og mens vi sov klarte hun på et eller annet vis å måke seg ut av senga. Det gikk fint(snakket med lege) men hun får nok sin første kul(og sikkert blå i pannen)

Så være 267% sikker på at de små ikke kan på noe vis åle seg bort fra morgenkosingen!

Noen andre som har gjort seg en erfaring eller to?
 
Huff stakkars :( nei her er ikke mini så aktiv enda, så har ikke babysikret huset. Har du tatt barnesikringer i stikkontakter? Så hun ikke kan få støt. Passet på at hyller ikke kan velte om hun klatrer på dem?
 
Huff stakkars :( nei her er ikke mini så aktiv enda, så har ikke babysikret huset. Har du tatt barnesikringer i stikkontakter? Så hun ikke kan få støt. Passet på at hyller ikke kan velte om hun klatrer på dem?
Det har vi :) hun klarer nok å slå seg flere ganger i situasjoner vi ikke kunne tenke oss til, men det er jo litt av det å vokse opp ;) men strøm, falle ut av seg, få hyller/tv på seg, finne kniv osv trenger man ikke erfare.
 
Skjedde med datteren min også husker jeg. Helt gruuuusomt! Dessverre skjer de fleste ulykker i hjemmet og når en minst venter det. Godt det gikk bra med snuppa de <3
 
Det har vi :) hun klarer nok å slå seg flere ganger i situasjoner vi ikke kunne tenke oss til, men det er jo litt av det å vokse opp ;) men strøm, falle ut av seg, få hyller/tv på seg, finne kniv osv trenger man ikke erfare.
Ja er litt slik med å vokse opp. Huff redd for det med seng selv. Når han ligger i vår seng så er ikke det kant på enden. Men han tar ca hele sengen alikevell. Han ligger ganske rolig om natten da.. Er så trangt på rommet at sprinkelsengen bare er litt inn på enden av sengen :p
 
Vet veldig godt hvor fort ting kan skje. Her klarte ettåringen å velte vognen mens Flemming lå oppi den. Ellers har ettåringen og treåringen min hatt noen ganske store knall og fall
 
Tuva hadde sitt første fall fra sofaen i ferien. Jeg skulle "bare" legge ut leketeppet hennes og ha et halvt øye på henne, og vips rullet hun rundt og rett i gulvet. Heldigvis var det teppe på gulvet, så ble ikke så veldig hard landing. Hun gråt litt, men roet seg fort. Jeg lærte i hvert fall at jeg må passe mye bedre på og IKKE la henne ligge alene ett eneste sekund på sofaen eller andre steder hun kan falle ned.
 
Men i forhold til sprinkelsenga... Eg har to trinn i senga, når bør man flytte ned på det laveste trinnet?
 
Stakkars liten!
Ingen slike opplevelser med lillebror, men da storesøster var seks måneder datt hun også ut av senga... Våknet av et dunk og jenta som hylskrek. :( Det gikk heldigvis veldig bra! Ingen kul eller blåmerke. Husker ikke hvordan det skjedde, men jeg må ha glemt å skyve sprinkelsenga inntil vår seng... Jammen gikk det lang tid før jeg klarte å tilgi meg selv!

Lillebror snur seg rundt på magen med én gang jeg legger han ned på rygg, så han er livsfarlig på stellebordet og sofaen.
 
Stakkars liten!
Ingen slike opplevelser med lillebror, men da storesøster var seks måneder datt hun også ut av senga... Våknet av et dunk og jenta som hylskrek. :( Det gikk heldigvis veldig bra! Ingen kul eller blåmerke. Husker ikke hvordan det skjedde, men jeg må ha glemt å skyve sprinkelsenga inntil vår seng... Jammen gikk det lang tid før jeg klarte å tilgi meg selv!

Lillebror snur seg rundt på magen med én gang jeg legger han ned på rygg, så han er livsfarlig på stellebordet og sofaen.
Her er det også ikke snakk om å ligge på rygg på stellebordet. Heldigvis har så så lite bad at på den ene siden av stellebordet er veggen og på den andre dusjkabinettet :) men hun snur seg over på mage og så ålreit seg rundt på hun kan krabbe av stellebordet i fotenden. Så nå er det slutt på alt som heter "skal bare hente" og alt av bleie, klut, klær, ekstra håndkle, ekstra bleie osv må ligge klart på stellebordet :p
 
Her er det også ikke snakk om å ligge på rygg på stellebordet. Heldigvis har så så lite bad at på den ene siden av stellebordet er veggen og på den andre dusjkabinettet :) men hun snur seg over på mage og så ålreit seg rundt på hun kan krabbe av stellebordet i fotenden. Så nå er det slutt på alt som heter "skal bare hente" og alt av bleie, klut, klær, ekstra håndkle, ekstra bleie osv må ligge klart på stellebordet :p

Hehe, kan ikke "bare" nå. ;)
 
Er dessverre fort gjort. De er så raske og plutselig gjør de noe som i går var utenkelig. Ingen uhell her ennå.
 
Back
Topp