pass og norsk statsborger

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
lurer på en tig hvis mor har norsk pass og er sammen med far som ikke har norsk pass får ikke barnet norsk pass da???? eller følger barnet faren?? trenger hjelp ang dette og noe som veit om det står noe sted på nett???

Hvis barnet e foedt i norge faar han norsk pass...og d e ikje som foer, at barnet e paa passet t foreldrene.
de faar eget pass.

Hvis ditt barne er norskt statsborger, så har vel han rett på pass slik som alle andre normenn har...

så hvis man blir født i norge så får man automatisk norsk statsborger og norsk pass sant?? men har ikke faren noe med det å gjøre??? hvis faren til barnet ikke har norsk pass da, har ikke det noe å si???

ORIGINAL: makka pakka

så hvis man blir født i norge så får man automatisk norsk statsborger og norsk pass sant??

Hvis du er norsk statsborger, så følger barnet ditt deg. Men gå inn på politet.no....

Uansett om du eller faren er norsk får barnet automatisk norsk statsborgerskap. Altså en av foreldrene er norsk statsborger.

Hvis barnet er født før juli 2005, der hvis barnet ikke er norsk statsborger ved fødsel og der barnet har norsk mor eller far, så må du søke norsk statsborgerskap til barnet ved melding. Dette er gratis for barn.

Jeg erNorsk, gift med en Tuniser og vi har 2 nydelige barn.[:)]
Barna våre fikk automatisk statborgerskap i Tunisia når de ble født SELVOM de ble født i Norge og har sin tilhørighet her.De har Norske Pass,men MÅ også ha Tunisisk pass.Uansett om jeg og min mann ikke ønsker at de skal være Tunisisk  statsborger,så MÅ de være det frem til de er 18 og kan bestemme selv om de vil gi avkall på Tunisisk statsborgerskap.[>:][:@]
Et komplisert regelverk.
Vet det også er likedan i enkelte andre land også.

Back
Topp