Pass i kiel

*bolledei*

Elsker forumet
Drar til kiel i morgen. Vi voksne har pass, , men minstemann har ikke det. Bør vi holde oss inne på da?

♥9 November 2008♥
♡9 Februar 2014 ♡

De sjekker ikke pass når du går av og på båten. Fra kiel. Tatt den båten minst ti ganger. Men du får ikke gå ombord fra oslo uten pass.

Hæ? Det gjør man vel! Vi har nettopp vært med Magic og vi viste ikke passet en eneste gang. Så til HI, dere trenger ikke vise pass. Kos dere i Kiel :)

Hæ? Det gjør man vel! Vi har nettopp vært med Magic og vi viste ikke passet en eneste gang. Så til HI, dere trenger ikke vise pass. Kos dere i Kiel :)

Vi har alltid måttet vise pass ved innsjekk fra Oslo. Kanskje det bare er vi som har tatt med automatisk. Men på colorline står det også: Alle passasjerer må ha med gyldig legitimasjon. Pass er eneste gyldige legitimasjon for norske statsborgere i utlandet.

Så vet ikke om jeg hadde gått av båten med tanke på kanskje kontroll, men det har jeg aldri opplevd.

I teorien må du ha pass. I praksis følges dette ikke opp. Ringte dem selv og hørte da vi reiste med ganske fersk baby. Gikk helt smertefritt det!

Jeg har hørt at pga schengen avtalen trenger man ikke pass for å reise med kiel båten :) Men ta en tlf om du er i tvil..

Fikk beskjed om at hvis barnet ikke hadde pass så måtte foreldre kunne legitimere seg. Dette var båten til København for noen år siden.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Har akkurat tatt magic, ringte og sjekket på forhånd og de se at barn under 16 i følge med foreldre kan reise uten pass til Kiel. De anbefalte imidlertid å ha med kopi av fødselsattest.

Back
Topp