Pass av andre barn under fødsel

Marte1234

Flørter med forumet
Hei,
Jeg har litt utfordringer med hva jeg skal gjøre med barnepass av eldstemann når jeg skal føde. Avtalen var at svigermor skulle passe, men når vi spurte henne i går om det var greit at hun kom hit dersom det skjedde på natten, sa hun at det var avhengig av om hun hadde drukket vin… i såfall måtte vi kjøre barnet hjem til henne. Jeg hadde rask fødsel sist og vet at jeg sannsynligvis ikke har all verden med tid for å komme meg til sykehuset.
Er jeg hormonell og sår når jeg synes det var egoistisk å svare?
Er det noen som har planer om å ta med barnet på sykehuset og få noen til å hente der?
Jeg er veldig usikker på hva jeg bør gjøre, og blir stressa av å ikke ha en konkret plan.

Hei,
Jeg har litt utfordringer med hva jeg skal gjøre med barnepass av eldstemann når jeg skal føde. Avtalen var at svigermor skulle passe, men når vi spurte henne i går om det var greit at hun kom hit dersom det skjedde på natten, sa hun at det var avhengig av om hun hadde drukket vin… i såfall måtte vi kjøre barnet hjem til henne. Jeg hadde rask fødsel sist og vet at jeg sannsynligvis ikke har all verden med tid for å komme meg til sykehuset.
Er det noen som har planer om å ta med barnet på sykehuset og få noen til å hente der?
Jeg er veldig usikker på hva jeg bør gjøre, og blir stressa av å ikke ha en konkret plan.
Fødsel er veldig uforutsigbart, så skjønner godt at svigermor ikke har lyst til å sette alt på vent de neste ukene i tilfelle! :Heartred Hun sier ikke nei til pass, men kan jo selvfølgelig ikke kjøre om hun har drukket vin! Jeg skjønner også veldig godt at det er et stressmoment for deg/dere!

Er det langt til svigermor? Hvis hun skulle kommet til dere måtte dere vel uansett ventet til hun kom seg til dere? Så tidsmessig måtte dere ventet med å kjøre til sykehuset uansett om hun kommer dit eller dere kommer dit? Er jo ikke sikkert hun er våken om det begynner midt på natta, og da tar det uansett tid for henne å våkne, få på seg klær, kommet seg til dere, før dere kan dra :) Er det omvei å kjøre innom svigermor til sykehuset? Er det noen andre dere kan ha i backup om svigermor ikke er tilgjengelig?

Fødsel er veldig uforutsigbart, så skjønner godt at svigermor ikke har lyst til å sette alt på vent de neste ukene i tilfelle! :Heartred Hun sier ikke nei til pass, men kan jo selvfølgelig ikke kjøre om hun har drukket vin! Jeg skjønner også veldig godt at det er et stressmoment for deg/dere!

Er det langt til svigermor? Hvis hun skulle kommet til dere måtte dere vel uansett ventet til hun kom seg til dere? Så tidsmessig måtte dere ventet med å kjøre til sykehuset uansett om hun kommer dit eller dere kommer dit? Er jo ikke sikkert hun er våken om det begynner midt på natta, og da tar det uansett tid for henne å våkne, få på seg klær, kommet seg til dere, før dere kan dra :) Er det omvei å kjøre innom svigermor til sykehuset? Er det noen andre dere kan ha i backup om svigermor ikke er tilgjengelig?
Det er 15 min ca, men feil vei i forhold til sykehuset. Og det er mer styr å skulle vekke barnet for å kjøre ut til farmor, så jeg håper det ordner seg at hun kommer hit.
Har egentlig ikke så mange andre å spørre som barnet er trygt på hvis det skulle skje på natten. Eventuelt får jeg ta en taxi/sykebil og pappaen komme i etterkant :)

Hei,
Jeg forstår hennes svar, altså jeg forventer ikke at mine foreldre (som skal passe mine) avstår fra vin i en måned i tilfelle jeg føder i det tidsrommet. Hvis fødselen har startet (eller jeg har kommunisert at jeg tror den starter), så ja da forventer jeg at de legger annet til siden og så klart ikke drikker vin. Men ikke at de ikke drikker resten av tiden. Men det er ulikt for meg siden jeg har hatt langdryge fødseler så har hatt god tid til å varsle barnepass.

Om det skulle skje på natta så kan dere avtale at dere spandere på henne taxi om hun ikke kan kjøre? (regner med det er et glass eller to det er snakk om og at hun vil være i stand til å passe på, altså jeg hadde forventet at man ikke drikker sånne mengder at man ikke kan passe).

Vi Bor i utlandet uten familie så Vi flyr inn svigermor på besøk i 1.6 uker ca (hun er alene, pensjonist og ikke minst gresk) og min mor kommer på besøk i høstferien så forhåpentligvis har barnet kommet innen da xD

Synes det å spandere taxi var en fin ide. 15 min kjøring er jo ikke så dyrt og sikkert verdt det for å spare 15 min.

Ærlig talt…Håper jeg klarer å avstå fra vin noen uker når jeg skal bli bestemor! Går an å strekke seg litt for å gi dere trygghet Hvis man ikke klarer det har man kanskje et problematisk forhold til alkohol. Mamma kommer for å bo hos oss fra en stund før termin og hun holder seg nok edru også.

Hei,
Herregud for et frekt svar. :dead: Har du noen venninner som bor i nærheten eller naboer som kan komme på kort varsel in worst case? Det er jo bare snakk om noen få timer, etterpå kan mannen din kjøre eldstemann hos svigermor hvis det hele skjer midt om natten. Fødselen i seg selv er spennende nok, ikke nødvendig å ha enda flere stressfaktorer...

Jeg hadde blitt veldig skuffet hvis mine foreldre hadde svart det der. Hvis de derimot var bedt i bursdag/festlig lag så hadde det stilt seg annerledes, og jeg ville laget en backup-plan for akkurat den dsgen/natta, men hvis det handler om å må drikke vin hjemme på kvelden så hadde jeg forventet at de droppet det i perioden med risiko for fødsel.

Herregud for et frekt svar. :dead: Har du noen venninner som bor i nærheten eller naboer som kan komme på kort varsel in worst case? Det er jo bare snakk om noen få timer, etterpå kan mannen din kjøre eldstemann hos svigermor hvis det hele skjer midt om natten. Fødselen i seg selv er spennende nok, ikke nødvendig å ha enda flere stressfaktorer...
barnet sov faktisk hos naboen nå i helgen, for å se om det gikk fint. Det gikk heldigvis bra, så da har vi en backup plan. Det føles godt. Takk for støtten!
:Heartred

Back
Topp