Pasientskade erstatning..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Søkte på pasientskade erstatning.. Kanskje ikke så rart da[8|] Fant dette:

Fødselssaker

Skade på barn i forbindelse med fødsler utgjør tre prosent av sakene som blir behandlet i NPE. Følgene av en fødselsskade er ofte svært alvorlig, og erstatningsutbetalingene i disse sakene blir derfor ofte høyere enn i andre NPE-saker. Utbetalinger til fødselsskade utgjør 21 prosent av NPEs totale utbetalinger.

Men hvorfor gjelder det kun barnet??

jeg har fått skader av epiduralen og legen min sa at jeg skulle søke erstatning hvis det ikke var gått over innen ett år etter fødselen..men det er noe anestesilegen har gjort-så kanskje derfor???????[8|]

Bare å søke der sier jeg!!! Det verste du kan få er et nei...

Og hvis de har sydd så feil på deg, så kan det jo hende du får igjen noe for det. Synes det er rart om det ikke skal gjelde for mor under/ etter fødsel og... kan jo ikke bare gjelde barn....

Send en søknad du!!! Det anbefaler jeg deg!

ORIGINAL: astrid

jeg har fått skader av epiduralen og legen min sa at jeg skulle søke erstatning hvis det ikke var gått over innen ett år etter fødselen..men det er noe anestesilegen har gjort-så kanskje derfor???????[8|]

Hvilke skader har du fått? Jeg har ennå vondt i ryggen der han satt epiduralen..

jeg har mistet følelsen på begge lårene-huden... legen mener det er en nerveskade[:'(] Dessuten ble jeg ti gang verre i bekkenet etter fødselen enn jeg var før...[:'(]bekkenet er bedre men jeg er fortsatt helt nummen i lårene...

Samme her med bekkenet.. Men jeg er ikke nummen en eneste plass da..

jeg skal iallefall søke erstatning...gjør dt du også-det verste du får er et nei...

X

Last edited:
ORIGINAL: Monicus

Ring VG eller Dagbladet

Hehe.. Vil jo ikke at hele verdens skal vite hvordan underlivet mitt ser ut[8D]

Nei, men det er sykehuset sin feil at de ikke har sydd ordentlig.. Er egentlig ikke ute etter penger, er ute etter å få det fikset gratis og proffesjonelt hos noen som kan det!

Skal få skadene vurdert av gynekologen først.. Han kan jo skrive at jeg skal ha det så..  Men det må jo fikses uannz, kan jo ikke gå rundt med masse hull og smerter i underlivet resten av mitt liv..

Hei. Vi også skal søke om erstatning der i forbindelse med Jan Arves død.
Men vi regner jo ikke med å få noe. Selv om det er en tabbe som er gjort et eller annet sted fra offentlig sektor.
Men du kan jo gå inn på Pasientskadenemda også. Det er en litt annen side.

Søkte på pasientskade erstatning.. Kanskje ikke så rart da[8|] Fant dette:

Fødselssaker

Skade på barn i forbindelse med fødsler utgjør tre prosent av sakene som blir behandlet i NPE. Følgene av en fødselsskade er ofte svært alvorlig, og erstatningsutbetalingene i disse sakene blir derfor ofte høyere enn i andre NPE-saker. Utbetalinger til fødselsskade utgjør 21 prosent av NPEs totale utbetalinger.

Men hvorfor gjelder det kun barnet??
Fikk god hjelp her: http://www.pasientskade.no/ og http://www.personskade.no/pasientskadeerstatning

Last edited:
You must log in or register to reply here.
Back
Topp