Pasientreiser

Guro

Forelsket i forumet
Noen som bruker/har brukt pasientreiser? Det står at hvis det er nødvendig med overnatting får man det dekt etter faste satser, samme med kost - at det står hvis det er nødvendig.
Har en reisevei på 5 - 6 timer en vei, så jeg anser jo det som nødvendig å overnatte pga det.. Men holder det? Hva er "kravene"?

Noen som bruker/har brukt pasientreiser? Det står at hvis det er nødvendig med overnatting får man det dekt etter faste satser, samme med kost - at det står hvis det er nødvendig.
Har en reisevei på 5 - 6 timer en vei, så jeg anser jo det som nødvendig å overnatte pga det.. Men holder det? Hva er "kravene"?

Usikker på akkurat din lengde, men til meg sa de at så lenge man kan nå timen tidsnok med offentlig transport, så har man ikke krav på å få dekket hotell. Så da spørs det på når timen din er og når offentlig transport går. :)

Vi har krav på hotell fordi det ikke lønner seg å reise hjem mellom konsultasjonene. Må reise dagen før fordi det er langt, med fly.

Usikker på akkurat din lengde, men til meg sa de at så lenge man kan nå timen tidsnok med offentlig transport, så har man ikke krav på å få dekket hotell. Så da spørs det på når timen din er og når offentlig transport går. :)

Altså hvis vi man tar nattoget frem og tilbake så rekker man timen o_O men hvis man ikke skal sove på et par døgn så blir man litt gal tror jeg :woot: hehe..
Er vel ca 40 mil en vei.

Vi har 10,4mil hver vei. Ca 2,5time kjøring hver vei.
Så vi får ikke dekt noe

Vi har 10,4mil hver vei. Ca 2,5time kjøring hver vei.
Så vi får ikke dekt noe

Du får en reisegodtgjørelse per kilometer ved reise over 10 km hver vei. På samtalene hvor mannen må være med (forsamtale og uttak) så får dere søke begge to (må søke individuelt begge to også). :)

Du får en reisegodtgjørelse per kilometer ved reise over 10 km hver vei. På samtalene hvor mannen må være med (forsamtale og uttak) så får dere søke begge to (må søke individuelt begge to også). :)

Må begge søke selvom det er kun jeg som har førerkort?

Må begge søke selvom det er kun jeg som har førerkort?

Ja. På de samtalene han må være med (om han er frivillig med på flere kontroller eller innsett så får han ingenting for det).

Dere får bare en reisegodtgjørelse tilsvarende rimeligste reisemetode slik jeg har forstått det (f.eks. bussbilletter, og derfor for begge to når det er aktuelt.)

Her tar vi toget, så tror ikke det gir noe :sorry:
Samboeren jobber i Oslo, og dagspendler 70 minutter med tog, og jeg vil ikke kjøre dit:rolleyes:
Så tenker at jeg kommer etter med ett senere tog.
Men har dekt på jobb, og jeg betaler honnør.

Her tar vi toget, så tror ikke det gir noe :sorry:
Samboeren jobber i Oslo, og dagspendler 70 minutter med tog, og jeg vil ikke kjøre dit:rolleyes:
Så tenker at jeg kommer etter med ett senere tog.
Men har dekt på jobb, og jeg betaler honnør.

Joda, du får dekket noe for alle reiser over 10 km. Det er bare å sende inn etterpå. :)

Kanskje jeg skal prøve på det, kanskje de dekker litt tog og trikk :)
Sparer litt på honnør billett, selv om det er rimelig flaut å bli stoppa i kontroll :oops::rolleyes:

Kanskje jeg skal prøve på det, kanskje de dekker litt tog og trikk :)
Sparer litt på honnør billett, selv om det er rimelig flaut å bli stoppa i kontroll :oops::rolleyes:

Ja, det må du jo selvsagt gjøre. Og for mannen også for de reisene han må delta på. Du kan søke inntil 6 måneder etter at du var til behandling, så om dere allerede har vært på forsamtale er det bare å søke nå i ettertid. :) Du søker elektronisk. (Begge må logge inn og søke hver for seg.)

Vi var på forsamtale 28.juni, så den er ferdig alt.
Jeg har sendt inn mange reiseskjemaer, men ikke på nett enda, så må se på det en gang jeg ikke er trøtt :oops:

Ja. På de samtalene han må være med (om han er frivillig med på flere kontroller eller innsett så får han ingenting for det).

Dere får bare en reisegodtgjørelse tilsvarende rimeligste reisemetode slik jeg har forstått det (f.eks. bussbilletter, og derfor for begge to når det er aktuelt.)

Ah, det er greit å vite da :D

Jepp. Litt penger her og litt penger der. Dyrt nok med dette opplegget her uansett. Greit med det man kan få tilbake. :)

Absolutt! Veldig sant!

Jeg har hatt 17 mil reisevei èn vei til St.Olavs, og har fått dekket ca 500 kr hver vei etter jeg kom over frikortgrensa (kom ganske raskt over den grensa fordi det er en egenandel på kjøring som går på frikortet)! Så bare send inn i etterkant! Får dekket samme beløp uavhengig om man kjører bil/buss/tog! Superenkelt å gjøre det på nett!

Da må jeg gjøre det også. Er ufør, så alle penger inn monner.
Kommer nok til å frikort fort når det kommer i gang tenker jeg.

Husk at hvis dere blir igjen mellom timer fremfor å reise hjem så må dere ha bekreftelse på oppmøtet fra klinikken. Egne regler på serieopphold.

Back
Topp