"Partylek" i familieselskap?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Har invitert min og hans familie til selskap om noen uker.
Hans familie er veldig gøue og er med på det meste, min familie er mer tilbaketrukket.

I jula hadde vi julequiz.

Noen forslag til hva jeg kan lage til denne gangen?

Deltagerne er fra 9 år til 78 :) Alle er spreke og friske.

Bygge spaghetti- og marshmallowstårn! Gjerne konkurranse med fleire lag (høgast, mest stabilt, finast, ein velger sjølv kva som er målet).

Her er tårnet guttungen og fetteren laga i juleselskap:
088f2211ee92ed206392bea786492662

Oooh, slikt er gøy :D
Hva med stolleken? Det er faktisk veldig gøy med konkurranselystne voksne ^^
Eller hva med å ta fram noen få personer og dele de i par. Der kan den ene sitte bak den andre, og være armene. Så skal den som sitter bak og er armene sminke den personen som sitter foran. Så stemmer man frem en vinner.
Henteleken! Dele rommet i to lag, så skal hvert lag finne den gjenstanden som blir ropt opp. Så får det laget som kommer fram med gjenstanden først poeng.

Jeg hjalp tanta mi med ett kick Odd en gang. Da kjøpte vi 3 lego bionical figurer. Tok ut bruksanvisningen på alle eskene. Når folk kom lå det en konvolutt under hver tallerken. Der stod det hvilket lag de var på. 3 stk hadde også fått oppgave som muldvarp.
Oppgaven bestod i å bygge sammen figuren bare ved å se på bildet vi viste dem.
De kunne kjøpe en random side av instruksjonen for 10 poeng. Da trakk se en side ut av en hatt.
De fikk 50 poeng for å fullføre figuren og 100 poeng hvis de klatre å fullføre den UTEN hjelpemidler. MEN. de fikk også 200 poeng hvis de klarte å avsløre muldvarpen. Som under hele tiden jobbet for å sabotere det laget de var muldvarp i og også hjelpe sitt egentlige lag. Hvis muldvarpen ikke ble avslørt fikk muldvarpen 50 poeng til sitt egentlige lag.

Jeg og tante holdt på å le oss ihjel av de som holdt på. Det drar virkelig frem konkurransemenneske i folk!

Mange gode forslag :D

Liker veldig godt interaktive ting, ting med kunnskap og en porsjon flaks :P

Sånn miming tror jeg at jeg skal ta med, og skal ta en titt på hva legogreier koster :)

De spagettigreiene så knallgøy ut, men det tror jeg hadde blitt alt for vanskelig for dem i min familie :P

Sånt tårn er også dritgøy, det kunne jeg tenkt meg til vanlig.

Kom gjerne med flere forslag :D

Back
Topp