Partner's sexlyst

Lily2019

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Andre som opplever at partnerens sexlyst har blitt kraftig redusert?:sorry:
Han sier han ikke vet hva det kommer av, men med alle dissa hormonene så blir jeg jo selvsagt usikker på egen kropp. Har vel egentlig ikke noe grunn til det siden han stadig går å titter på magen og kaller meg for "fina mi", men det kommer snikende enten jeg vil eller ei.
Vi har normalt sett et ganske aktivt sexliv med daglig sex så lenge han ikke er ute på jobb, men nå er jeg heldig hvis det blir noe på meg 2ggr i uka:confused: og jeg har jo selvfølgelig nå som kvalmen har gitt seg fått økt sexlyst:hilarious:

Han sier han ikke vet hva det kommer av, men med alle dissa hormonene så blir jeg jo selvsagt usikker på egen kropp. Har vel egentlig ikke noe grunn til det siden han stadig går å titter på magen og kaller meg for "fina mi", men det kommer snikende enten jeg vil eller ei.
Vi har normalt sett et ganske aktivt sexliv med daglig sex så lenge han ikke er ute på jobb, men nå er jeg heldig hvis det blir noe på meg 2ggr i uka:confused: og jeg har jo selvfølgelig nå som kvalmen har gitt seg fått økt sexlyst:hilarious:
Hmm.. nei, han er like ivrig som han alltid har vært desverre:') jeg derimot, har 0 lyst :-(

Her er det akkurat samme, 3.barn nå, og har vært det samme hver gang. Vet ikke hva det kommer av, men her er jeg heldig om det blir noe en gang i mnd.:arghh: sist svangerskap snakket han om at han var redd for å skade barnet, og etter 5 aborter gir det kanskje litt mening.. Men er noen harde måneder med mye usikkerhet på egen kropp :oops:

Her er det akkurat samme, 3.barn nå, og har vært det samme hver gang. Vet ikke hva det kommer av, men her er jeg heldig om det blir noe en gang i mnd.:arghh: sist svangerskap snakket han om at han var redd for å skade barnet, og etter 5 aborter gir det kanskje litt mening.. Men er noen harde måneder med mye usikkerhet på egen kropp :oops:
Jeg tenkte at det med redsel for å skade kunne vært årsak og, så spurte han. Men det hadde han googla seg frem til at det ikke var, så han mente at det ikke var årsaken. Men det kan forsåvidt ligge i underbevisstheten hans, vi mistet sist jeg var gravid. Og da var sexlysten som før. Kjenner jeg savner veldig den type nærhet:(

Jeg tenkte at det med redsel for å skade kunne vært årsak og, så spurte han. Men det hadde han googla seg frem til at det ikke var, så han mente at det ikke var årsaken. Men det kan forsåvidt ligge i underbevisstheten hans, vi mistet sist jeg var gravid. Og da var sexlysten som før. Kjenner jeg savner veldig den type nærhet:(
Ja, tror det ligger mest i underbevisstheten her også, for han vet jo at det ikke skal skade.. Men han blir liksom litt redd for å ta i meg :bored: er ganske kjipt og litt "ensomt". Håper det kommer seg litt etterhvert :happy:

Her er det motsatt jeg har ingen lyst. Han er mer eller mindre som før. Litt forskjell for han også. Men for min del de gangene jeg faktisk har lyst så kan jeg miste lysten når vi setter i gang fordi jeg blir bevisst på babyen i magen. Magen er blitt større og føler at han er mye mer tilstede. Kansje han kan slite me det samme ?

Skjønner så godt hva du mener.. blir usikker på meg selv. Her har vi egentlig et ganske aktivt sexliv, meen nå har det egentlig bare blitt en gang etter positiv test. Han er redd for lille i magen sier han her da. :/ vil ikke risikere noe sier han. Men min lyst har kommet veeldig tilbake siste mnd.
Han koser på meg, kysser meg og tar på magen min flere ganger om dagen. Kaller meg vakker og jenta si. Så jeg prøver å trøste meg med det ❤

Sniker fra feb.gruppa. ;) Her har vi begge mistet lysten, men allikevel er det følsomt tema. Det er helt normalt, og kan også forandre seg gjennom graviditeten. Jeg og kjenner et savn på bekreftelse av at jeg fortsatt er fin nå som magen er stor og kroppen mange kg tyngre, derfor prater vi om det og forsøk å få nærhet på andre måter ved mye kos etc. Mannens testosteronnivå kan faktisk synke når partneren blir gravid, så det kan være en grunn i tillegg til frykten for å skade baby mm. Et tips er å snakke med jordmor om det hvis du ikke har gjort det ennå. Min jordmor tok opp det tema når jeg var på time. :)

Last edited:
Sniker fra feb.gruppa. ;) Her har vi begge mistet lysten, men allikevel er det følsomt tema. Det er helt normalt, og kan også forandre seg gjennom graviditeten. Jeg og kjenner et savn på bekreftelse av at jeg fortsatt er fin nå som magen er stor og kroppen mange kg tyngre, derfor prater vi om det og forsøk å få nærhet på andre måter ved mye kos etc. Mannens testosteronnivå kan faktisk synke når partneren blir gravid, så det kan være en grunn i tillegg til frykten for å skade baby mm. Et tips er å snakke med jordmor om det hvis du ikke har gjort det ennå. Min jordmor tok opp det tema når jeg var på time. :)

Åja jeg visste ikke at mannens testosteronnivå gikk ned, det forklarer jo mye. Har prøvd å prate med han om hvor godt beskyttet babyen ligger og at vi evt kan ta en annen stilling hvor det ikke blir noe klem på babyen. Men han sier han er helt sikker på at det ikke er farlig. Jeg har neste jordmortime i februar, kan jo ta det opp da:)

Kjæresten har ganske god sexlyst i utgangspunktet, men nå er han enda «verre»! Han legger ikke skjul på at han syns det er stas at vi ruger på et lite mirakel for å si det sånn :joyful::hilarious:

Sniker fra april :)

Her har begge fått mindre sexlyst - først meg, på grunn av slitenhet, trøtthet, kvalme, hodepine etc - og nå også han, kanskje fordi vi har kommet ut av "flyten"? Det er jo også ganske interessant at mannens testosteronnivå kan forandres på grunn av graviditeten.

Jeg føler litt på savn etter den type nærhet, men samtidig er det litt "deilig" å blåse i det også. Jeg er fortsatt en del sliten, da, så det er ikke sånn at jeg har fått kjempelyst selv om energinivået er høyere enn før. Jeg føler nesten mest at vi "bør" ha litt mer sex for parforholdets skyld, selv om det ikke frister så ofte. Tenker likevel at det viktigste er at en viser hverandre godhet på andre måter, om sex ikke frister noe særlig. Da vil vel ofte sexlysten komme tilbake etter hvert også (håper jeg).

Her er det jeg som er helt håpløs og han er frustrert... er fortsatt så kvalm, trøtt og sliten, så har kanskje blitt en gang hver 14 dag her... tar så utrolig lang tid for meg å bli klar også, så han må jo være dødsmotivert bare for å orke forspillet, haha!

Her er det omvendt, men forrige graviditet slet jeg mye med at jeg var usikker av samme grunn. Men jeg har innsett i ettertid at det ikke er logisk at mannfolk tenner på voksende mage selv om de synes vi er nydelige med den <3 Denne gangen kommer jeg nok ikke til å mase om det ikke skjer av seg selv, når kroppen min er min igjen vet jeg at han får tilbake lysten. Jeg har prøvd å sette meg selv i samme situasjon å tenke på om han hadde fått en svææær mage som var i veien og som det lå en baby inni, tviler på jeg hadde vært kjempegira på å hatt sex da :D

Sniker.

Vi har veldig lite sex, føler meg ikke fin som gravid..Veldig ukomfortabel i min egen kropp.. hjelper ikke på når han ikke har noe sexlyst..har sex kanskje 1 gang i uken..eller sjeldnere

Lite ligging her også :hilarious: ikke noe nytt egentlig. Har ikke vært så veldig ofte etter vi fikk første barnet. Ingen har hverken ork eller energi, og begge prioriterer søvn når vi først kan :p heldigvis har vi det veldig bra uansett og regner med at liggingen kommer når barna blir større :hilarious:

Sniker :)
Må bare svare her.

da jeg begynte å få synlig mage så ville ikke typen ha sex mer. Dette skyldte han på stress på jobb,vondt i rygg og sånne ting. Sånne ting som er helt kurante. Jeg kjente jo at det må jo være mer en det siden vi hadde sex mye mer enn 1 gang i mnd før. Han sa også at han ikke helt visste men t han fortstt syns jeg var fin og han forklarte at det ikke hadde noe med meg å gjøre. Jeg syns jo dette var sårt siden jeg ble større og ønsket nærheten, og ikke minst bekreftelsen.
Tiden gikk og han ble bare mer og mer uinteressert.
til slutt tok jeg det opp og da sa han at han hadde undersøkt litt å funnet ut at han rett og slett ikke ønsket å ha sex med en baby i magen min. Han syns ikke det var sexy,han fikk ikke de sexy tankene og han hadde rett og slett mistet lysten. Ikke på meg men på sex... han hadde googlet og lest om dette og funnet ut han var i «pappamodus» og ville ikke «besudle» kroppen min på den måten som var «huset» til babyen vår. dette syns jeg var veldig forståelig da jeg selv ikke syns det var særlig sexy å ha sex mens jeg kunne kjenne baby i magen å sparkene og alt. Så at han ikke hadde lyst å ligge mellom beina mine med baby sparkende skjønner jeg veldig godt.
jeg tenker at det er så viktig å være åpen å ærlig med hverandre å snakke. Han var hele veien VELDIG flink å gi meg kjærlighet utenom sex, vi koste og klemmet å kyssa mye. Det hjalp.

Sniker :)
Må bare svare her.

da jeg begynte å få synlig mage så ville ikke typen ha sex mer. Dette skyldte han på stress på jobb,vondt i rygg og sånne ting. Sånne ting som er helt kurante. Jeg kjente jo at det må jo være mer en det siden vi hadde sex mye mer enn 1 gang i mnd før. Han sa også at han ikke helt visste men t han fortstt syns jeg var fin og han forklarte at det ikke hadde noe med meg å gjøre. Jeg syns jo dette var sårt siden jeg ble større og ønsket nærheten, og ikke minst bekreftelsen.
Tiden gikk og han ble bare mer og mer uinteressert.
til slutt tok jeg det opp og da sa han at han hadde undersøkt litt å funnet ut at han rett og slett ikke ønsket å ha sex med en baby i magen min. Han syns ikke det var sexy,han fikk ikke de sexy tankene og han hadde rett og slett mistet lysten. Ikke på meg men på sex... han hadde googlet og lest om dette og funnet ut han var i «pappamodus» og ville ikke «besudle» kroppen min på den måten som var «huset» til babyen vår. dette syns jeg var veldig forståelig da jeg selv ikke syns det var særlig sexy å ha sex mens jeg kunne kjenne baby i magen å sparkene og alt. Så at han ikke hadde lyst å ligge mellom beina mine med baby sparkende skjønner jeg veldig godt.
jeg tenker at det er så viktig å være åpen å ærlig med hverandre å snakke. Han var hele veien VELDIG flink å gi meg kjærlighet utenom sex, vi koste og klemmet å kyssa mye. Det hjalp.
Ja jeg mistenker jo at det ligger noe mere bak enn det han sier. Og selv om han er blitt bedre til å kommunisere enn han var, så hender det fortsatt han holder igjen. Men i tidligere forhold har han dårlige opplevelser med å fortelle hva han føler, så jeg jobber med saken så han skal få gode opplevelser med det. Så regner med at det kommer frem etterhvert, det bare hender at han trenger litt ekstra tid. Men han er kjærlig i hverdagen som han pleier å være. Så det er mye kos, kyss og gode ord, men jeg savner jo såklart den siste lille biten. Nå merker ikke jeg spark/bevegelse enda, så skjønner at det kan sette en demper på stemninga.

Ja jeg mistenker jo at det ligger noe mere bak enn det han sier. Og selv om han er blitt bedre til å kommunisere enn han var, så hender det fortsatt han holder igjen. Men i tidligere forhold har han dårlige opplevelser med å fortelle hva han føler, så jeg jobber med saken så han skal få gode opplevelser med det. Så regner med at det kommer frem etterhvert, det bare hender at han trenger litt ekstra tid. Men han er kjærlig i hverdagen som han pleier å være. Så det er mye kos, kyss og gode ord, men jeg savner jo såklart den siste lille biten. Nå merker ikke jeg spark/bevegelse enda, så skjønner at det kan sette en demper på stemninga.
Vil bare også si at det er mye bedre nå :) nå er ting nesten som før :)
Noen mannfolk er rett og slett ikke så interessert i å ha sex med kvinnen som er gravid, og om man tenker litt så er det jo egentlig helt forståelig :)
Mens andre ikke har noe problem med det :)
Så lenge han kan bekrefte at det ikke er noe galt og at han ikke er interessert i deg lenger så skal dette gå fint :)

Back
Topp