Til dere som har barn fra før, hvor viktig er partners rolle den første tiden etter fødsel? Mannen min studerer nå, og får ikke to uker permisjon slik jeg har forstått man får dersom man jobber. Så all tid han er borte fra studiene går jo tapt. Lurer på hvordan det er i begynnelsen, om det går greit å være litt alene med barnet eller om det er vanskelig. Vet jo at aleneforeldre får det til, men de får kanskje hjelp av andre.
(Han har reisejobb). Han hadde ikke særlig funksjon sånn rent praktisk, men var jo selvfølgelig fint å ha han hjemme og dele opplevelsen av å nettopp ha blitt foreldre sammen. Hvis han er student så er han jo ikke borte hele døgnet, og dere har ettermiddag og kveld sammen. Det tenker jeg går kjempefint
jeg personlig synes ikke det var vanskelig å være alene med barnet, spesielt ikke i starten når det sover store deler av døgnet uansett. Og det er jo bare noen timer han blir borte, det tyngste jeg kan se for meg er jo at det er sannsynligvis du som må ta nattskiftene dersom han skal tidlig opp. Men da har du jo mulighet for å hvile når baby hviler på dagtid uten forstyrrelser.