partneren!

Eplebit

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Tenkte å starte en tråd for alt som handler om forelder nummer to!
Jeg lurer for eksempel på om noen har noen tips til hvordan inkludere partner mest mulig i denne prosessen? Føler at jeg er veeeldig opptatt av alt som skjer, mens mannen ikke er like besatt av alt, kanskje. Hvordan gjør dere det?

Mannen er like opptatt av dette som meg og like flink til å overtolke og bekymre seg.... da vi var gravid 1. Gang hadde han også en sånn app og fulgte med på utviklingen til lille frø. Men vi mistet og det hele var meget traumatisk(jeg trodde seriøst jeg skulle dø) og han har nå best at han ikke vil ha en app. Han følte det ble for tøft om vi mister for 3. Gang og han veit hvordan forsteret skille sett ut.
Han må susse på magen og vil hele tiden vite hvordan jeg har det

Det er nok ikke like lett for mannen å ta innover seg alt som skjer i kroppen, enn det er for oss.
Du kan jo finne fram en graviditetsapp med info uke til uke og illustrasjoner, så kan dere se på dette sammen. :happy:
Ellers så tror jeg det er best å gi det tid. Han blir nok mer engasjert når dere kan kjenne liv der inne

Mannen vil gjerne være med å se på alle testene jeg tar, og tyde disse. Etter vi begge så at det var streker på testene, så er han veldig hjelpsom og beskyttende. "Du løfter ikke tungt idag altså!!" - og stryker gjerne magen litt. Jeg må bare smile. :love7 Mannen vil høre om hvordan jeg har det, til en hver tid.. Det er våres første, så det er veldig spennende og nytt for oss.

Partneren har (lett motvillig) sett på alle testene, og henter mat og drikke til meg når jeg ligger utslått av kvalme på forskjellige steder :p
Og han må høre etter hver morgen når jeg leser om dagens utvikling :)
Tror han liker det :)

Han kjenner det jo ikke på kroppen sånn som jeg gjør, så må prøve å involvere ham så godt jeg kan. Han har hørt på enorm mengder sutring fra meg i 2018 grunnet kjipe IVF-forsøk da, og sutring nå fordi jeg er dårlig :p

Her kan det virke som om mannen ikke er interessert i det heletatt, han begrunner det selv med at han og eksen mistet en gang, og det var tøft. Så før uke 12 vil han helst ikke snakke om det. Etter uke 12 blir han mer engasjert og er mer enn gjerne med på ul og legetimer, blir påpasselig og gleder seg...
Siden det har vært sånn to ganger før er det helt greit for meg, jeg har andre jeg kan snakke med om det trengs, så slipper han å bekymre seg så veldig ❤️

Det med app var en veldig god idé!
Det er nok ikke det samme for menn, rett og slett. Men det er jo hyggelig stemning uansett! Blir veldig hyggelig med tul, tror jeg. Da får han se og høre selv, det tror jeg blir innmari bra ❤️ Ellers går det mer og mer opp for mannen her hva som skjer, så det blir mer og mer spørsmål og tanker. Vi snakker mye om fremtiden, turer og bygging av lekeplass på gården osv. Veldig hyggelig!

Det med app var en veldig god idé!
Det er nok ikke det samme for menn, rett og slett. Men det er jo hyggelig stemning uansett! Blir veldig hyggelig med tul, tror jeg. Da får han se og høre selv, det tror jeg blir innmari bra ❤️ Ellers går det mer og mer opp for mannen her hva som skjer, så det blir mer og mer spørsmål og tanker. Vi snakker mye om fremtiden, turer og bygging av lekeplass på gården osv. Veldig hyggelig!

Så herlig altså ❤️ Det er fint når man får involvert mannen mer med tiden. Per nå tror jeg min mann synes det hele er litt fjernt, men han prøver å vise engasjement som best en særs tilbakelent og bedagelig mann kan klare :p

Så herlig altså ❤️ Det er fint når man får involvert mannen mer med tiden. Per nå tror jeg min mann synes det hele er litt fjernt, men han prøver å vise engasjement som best en særs tilbakelent og bedagelig mann kan klare :p

Ikke sant! Tror det blir mer virkelig på oul, der de virkelig ser baby ❤️

Tenkte å starte en tråd for alt som handler om forelder nummer to!
Jeg lurer for eksempel på om noen har noen tips til hvordan inkludere partner mest mulig i denne prosessen? Føler at jeg er veeeldig opptatt av alt som skjer, mens mannen ikke er like besatt av alt, kanskje. Hvordan gjør dere det?

Ingenting. Hvis jeg sliter med ekstrem kvalme som sist skal han få holde håret mitt :)

Nå som alskens syke spisetranger har begynt å melde seg, så deler jeg dem med mannen og han kjøper det jeg vil ha :p Tidligere i dag mente han det hørtes ut som om jeg gikk på weed, bare fordi jeg uttrykte stor glede over å få pølse og potetmos til middag :hilarious:

Men jeg hadde hatt skikkelig lyst på det i mange timer :oops:

Vi snakker litt om det og han lytter til det jeg har å si - er jo ingen andre som vet om det enn oss,så han skjønner at jeg må snakke litt om det selv om han avventer litt mer enn meg:rolleyes:

Han er nok veldig glad for at jeg har forumet, så jeg kan få bort den verste trangen der:hilarious:

Back
Topp