Partner med på kontroller og undersøkelser

Starfish

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vi har jo en tråd om mannen med på tidlig ul, men tenkte det kunne være interessant å høre hva dere tenker om mannens/partnerens videre deltakelse:)

Hvordan gjør dere det med svangerskapskontroller hos lege, jordmor og ul (evt tidlig og ordinær)?

Kan jo begynne med oss:)

Bestilt legetime og tidlig ul så langt. Mannen blir med på begge. Bestilt sånn at det passer med jobb for begge to.

Videre oppfølging håper jeg han også kan bli med på. Fin måte for han og involveres på :) Så kan det heller være unntaket enn hovedregelen at han ikke er med.

Oul må han selvsagt få med seg :)

Forrige svangerskap var mannen med på alle kontroller, både ordinære og de mer "akutte" :) Han ønsket det selv og jeg synes ikke at det er mitt valg og bestemme om han skal være med eller ikke, det er like mye hans barn!

Denne gangen blir han nok også med på alle kontroller. Det kan kanskje være vanskelig dersom noe oppstår akutt, siden vi nå har et barn hjemme, men regner med at det skal gå fint!

Synes det er fint å dele informasjon og opplevelser gjennom svangerskapet,- ville aldri vært foruten <3

Han var med på alt av UL..og overtidskontroll... men ikke på de vanlige kontrollene hos JM og lege... dette fordi det bare er jeg som får dekket dette i arbeidstiden.. og fordi jeg ikke følte det var noe behov for å ha han med på dette.. han fikk full oppdatering da jeg kom hjem istedet .. ;)

Her går jeg alene. Mannen er med på oul.

Her kommer han nok t å bli m. Har ikke vært m nå de to gangene jeg har vært, men de har jo vært i forhold t sykemelding og kvalme. Han er veldig interessert, og vil være mest mulig m. (Hans første ;) ) min forrige bf ville helst slippe unna mest mulig, så dette synes eg e en hyggelig, ny opplevelse! :)

Her går jeg alene på kontroller. :) Mannen blir med på et par UL tenker jeg.

Går nok aleina te lege, jm kan han få vera med te av og te dersom han fortsatt er permittert (har ikkje råd til at han får trekk i lønno). Ultralyd skal han selvfølgelig få vera med på, tidlig fekk ikkje eg nåke valg og ordinær er ein selvfølge at han er med på :-)

Jeg vet ikke hva som skjer på disse kontrollene, så går alene på den første hos hhv jordmor og lege. Hvis det er noe han kan ha utbytte av, så vil jeg at han skal være med senere.

Jeg vet ikke hva som skjer på disse kontrollene, så går alene på den første hos hhv jordmor og lege. Hvis det er noe han kan ha utbytte av, så vil jeg at han skal være med senere.
Trur jordmor seie fra på kontrollen før dersom far bør være med på neste, gjorde iallfall det med søstrene mine :-) så dei hu anbefale at han er med skal me prøve å få te, ellers får han holde seg på jobb ;-)

Det skjer jo ikke noe som helst av interesse på kontrollene, så det slipper han. Ul blir han med på hvis det passer med jobben :)

Samme her, kontrollene hos lege/jordmor er på dagen altså midt i hans arbeidstid så kan ikke dra han hjem fra jobb fordi han skal være med på å veie meg, måle symfysen og ta blodtrykk :p

Trur jordmor seie fra på kontrollen før dersom far bør være med på neste, gjorde iallfall det med søstrene mine :-) så dei hu anbefale at han er med skal me prøve å få te, ellers får han holde seg på jobb ;-)

Takk for info. Det høres jo veldig greit ut:)

Forrige gang var mannen med på oul og andre oppfølgings ul. Hendte han også var med til jordmor, men gikk stortsett alene til henne og lege.
Regner med det blir sånn nå også fordi han har lyst til det:)

Samboern er med til jordmor, men ikke til legen

Siden dette er helt nytt for oss begge, så får vi ta det litt etterhvert. Men i utgangspunktet har han lyst til og tenkt til å bli med på alle kontroller, både hos lege og jordmor :) Tenker det er en fin måte å involvere pappaen på, pluss at det er en trygghet for meg. Må også nevnes at han har en jobb som er fleksibel, så det gjør det enklere.

Forrige gang var samboer med på alle kontrollene hos jordmor og på oul.

Back
Topp