parkering på sykehus

snart2barnsmamma91

Flørter med forumet
Har sett noen som har skrevet at de fikk gratis parkeringslapp da de kom på sykehuset for å føde.. Er dette noe som gjelder alle sykehus? For veldig unødvendig hvis sambo løper inn for å få sånn gratis lapp, mens jeg sitter i bilen med smerter, også brått har de ikke sånn der.. :)

Noen som vet noe om dette? Jeg skal forresten føde på fredrikstad sykehus, så om noen som har erfaring med dette der :)

Når jeg fødte der i 2009 var det ikke noe slik der,man kan jo hende det er forandret på da.

*sniker meg ut igjen*

tror de fleste sykehus har dette men eg veit ikkje.. I haugesund som eg skal føde har de vertfall sånn..

På Ullevål har vi fått beskjed om å helst komme med taxi, siden det er få parkeringsplasser der og siden man ikke er garantert plass.

Så det er hvertfall ikke sånn på Ullevål.

tror ikke det er sånn på st.olavs heller. Vi betalte i allefall dyre dommer for å stå der og måtte tilogmed ut og legge på mer penger under fødselen[8D]

ORIGINAL: ~Mirabell~

tror ikke det er sånn på st.olavs heller. Vi betalte i allefall dyre dommer for å stå der og måtte tilogmed ut og legge på mer penger under fødselen[8D]

Ditto!

Fikk parkeringsbot på 700kr (5 minutter forsinket!!) i tillegg til å betale parkering gjennom 3 dager. DET var en dyr fødsel det! :)

ORIGINAL: Hummingbird

På Ullevål har vi fått beskjed om å helst komme med taxi, siden det er få parkeringsplasser der og siden man ikke er garantert plass.

Så det er hvertfall ikke sånn på Ullevål.

På Ullevål har de også masse parkeringsplasser langsmed kirkegården for de av oss som kommer med bil[;)] Sparte en del penger på det sist. Men ellers tror jeg man kan få hastelapp hvis det er snakk om total krise, noe som sikkert skal litt mere til. Ullevål har jo også parkeringshus med ok døgnpriser..

Det er ikke sånn på ahus eller fredrikstad, man må betale desverre......

Sånn er det ikke i Stavanger iafall.... her betaler vi me visa når en kjører inn i parkeringshuset og betaler når en drar - kjempe greit [;)]

Sambo fikser med det uansett [:D]

I Stavanger må en baetle sjøl ja, men når en kom øve et vist beløp (så me gjorde sist når eg låg inne i 10 dager) ordna nyfødt/prematur avdelingen gratis parkering. Men det gjelde ikke for oss så e bare de vanlige 3 dagene på sykehuse... Og me fekk jo ikke vita om det før någen dager før me sko heim..... Men mannen fiksa det, tror han fekk någe tebakebetalt, men e ikke heilt sikker [8D]

I skien sa dem at vi fikk gratis lapp[:)]

ORIGINAL: Knertina og ungene

ORIGINAL: ~Mirabell~

Ditto!

Fikk parkeringsbot på 700kr (5 minutter forsinket!!) i tillegg til å betale parkering gjennom 3 dager. DET var en dyr fødsel det! :)

Åh fysj[:'(] Vi betalte kun under fødselen. Når det var klart for det kjørte mannen bort på lerkendal og parkerte gratis der for derettter å gå/ta bussen tilbake til sykehuset. Tungvint, men det hadde jo blitt svindyrt å stå alle dagene[&:]

Det er som regel en maxpris per døgn, jeg mener at det er 150 kr per døgn på ahus, er litt usikker på prisen.... Tror det er maxpris på de fleste parkeringshusene rundt omkring

ORIGINAL: marsmamma91

Har sett noen som har skrevet at de fikk gratis parkeringslapp da de kom på sykehuset for å føde.. Er dette noe som gjelder alle sykehus? For veldig unødvendig hvis sambo løper inn for å få sånn gratis lapp, mens jeg sitter i bilen med smerter, også brått har de ikke sånn der.. :)

Noen som vet noe om dette? Jeg skal forresten føde på fredrikstad sykehus, så om noen som har erfaring med dette der :)

Nei, på Fredrikstad må man betale parkeringa selv.
Er betaling fra 08.00 - 20.00 der - står gratis på natta bare [:)]

Der må jeg si vi har en fordel som skal på et lite sykehus; koster ingenting å parkere, uansett! [:)][:)][:)] 

Tusen takk for svar :) Da vet jeg iallfall at mannen bare får gå å putte på penger med engang vi kommer... Veldig dårlig syns jeg at vi ikke får gratis parkering... Men, men sånn er staten! ;p

ORIGINAL: eplet
Jeg skal også på Ullevål, tror det er et par akuttplasser rett utenfor føden hvor man kan stå max 15 min eller noe?

Har forøvrig en litt gammel parkeringslapp fra da jeg var ansatt på Ullevål, har litt lyst til å sjanse på at de ser mellom fingrene på den
[8D][;)]

Det hørtes absolutt kjekt ut! Du får bare ta en tur og studere de andre parkeringslappene i forkant da så du ikke har feil lapp[8D] hehe.. Kom plutselig på at det er typisk med gatearbeid eller noe i fht kirkegården men det skal jo varsles i forkant så mannen får bare følge med.

Og til dere andre, tror det er slik at man har krav på taxi dekket av nav en vei til føden- var iallefall slik sist[:D]

ORIGINAL: Angel76

ORIGINAL: marsmamma91

Nei, på Fredrikstad må man betale parkeringa selv.
Er betaling fra 08.00 - 20.00 der - står gratis på natta bare [:)]

det beste er å komme inn lørdag etter kl 16 for da står man gratis til mandag! hehe [8D] [8D]

Back
Topp