Parkdress tips?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Begynner å bli varmere ute og vinterdressen kan snart byttes ut med en parkdress. Har sett etter tester på nettet, men finner bare tester av vinterdresser. Har vært fornøyd med reima sine parkdresser til nå. Har name it skalldresser hjemme og hatt gode erfaringer med de også. Prisforskjellen mellom de to dressene er ganske stor. Trenger to dresser så ønsker ikke å bruke mer penger enn nødvendig, samtidig som jeg ønsker at ungene skal ha en god dress. Lurer derfor på hvilke erfaringer dere har med dyre vs billigere parkdresser?

Pleier å bruke nameit. Men du burde sjekke noen nettsteder nå. Kjøpte vi terdress til nr 2 og parkdress til nr 3 på salg på baby banden.

Stormberg får vel gode tilbakemeldinger? Vi har ikke prøvd de, men har Polarn o pyret og er veldig fornøyd

Kommer til å gå for en fra polarn o pyret, men der er det fine farver som er avgjørende. At det er vannavstøtende er helt klart en fordel.

Etter min erfaring, er på unge nr 2, og 8 år på småbarn, så er behovet at det er stort nok, ikke for stramt i strikkene rundt ankler og håndledd og i halsen.

Vaskes så lite som mulig og impregneres regelmessig.

Har som regel pleid å ha en litt dyrere vinterdress og så en rimeligere fra f.eks hm (De dyrere blir jo møkkete eller bløte de og). Til småttiser synes jeg det er praktisk med en parkdress, og en overtrekksbukse til de dagene hvor det er varmt i luften men kaldt/vått på bakken.

Name IT er gode dresser det

sjekk knerten og Karoline , babybanden , barnihagen , de har noe tilbud

Takk for svar alle sammen. Høres ut som dere har like god erfaring med name it som vi har.

Begynner å bli varmere ute og vinterdressen kan snart byttes ut med en parkdress. Har sett etter tester på nettet, men finner bare tester av vinterdresser. Har vært fornøyd med reima sine parkdresser til nå. Har name it skalldresser hjemme og hatt gode erfaringer med de også. Prisforskjellen mellom de to dressene er ganske stor. Trenger to dresser så ønsker ikke å bruke mer penger enn nødvendig, samtidig som jeg ønsker at ungene skal ha en god dress. Lurer derfor på hvilke erfaringer dere har med dyre vs billigere parkdresser?

Jeg har god erfaring med skallklærne til stormberg og polarn og pyret, samt wheat. Ingen av disse er vel helt rimelige dessverre, men er noe tilbud hos stormberg iblant hvertfall. Vi har hovedsaklig brukt todelt sett i det som tilsvarer parkdress da man fort kan få bruk for bare buksa med ull eller fleecgenser under, eller bare jakka på tur, men har hatt hel regndress og vinterdress da.
Vi hadde vinterdress fra Lindex i fjor, den var helt grei for det lille bruket vi hadde på en ettåring i fjor vinter. Men bevegeligheten var ikke den helt beste, vet ikke om det gjelder for klær til de større barna. Men kvalitetsmessig er det hvertfall gode klær å ha som skift når noe annet må vaske og tørke.

Jeg har god erfaring med skallklærne til stormberg og polarn og pyret, samt wheat. Ingen av disse er vel helt rimelige dessverre, men er noe tilbud hos stormberg iblant hvertfall. Vi har hovedsaklig brukt todelt sett i det som tilsvarer parkdress da man fort kan få bruk for bare buksa med ull eller fleecgenser under, eller bare jakka på tur, men har hatt hel regndress og vinterdress da.
Vi hadde vinterdress fra Lindex i fjor, den var helt grei for det lille bruket vi hadde på en ettåring i fjor vinter. Men bevegeligheten var ikke den helt beste, vet ikke om det gjelder for klær til de større barna. Men kvalitetsmessig er det hvertfall gode klær å ha som skift når noe annet må vaske og tørke.

Sett på Stormberg sine. Der er det ofte tilbud så vidt jeg kan se så skal absolutt ha de med i vurderingen. Takk :)

Vi har hatt god erfaring med reflex sin parkdress fra barnas hus som «billigdress». Barnas hus har ofte tilbud på dem hvis man følger med på nyhetsbrev :happy:

Veldig fornøyd med Mikk-Line og Reflex :)

Har for det meste hatt Wheat og Kuling. Har vært like fornøyd med Wheat og Kuling, de ser i tillegg helt like ut - bare at Kuling er mye billigere!

Reima sine kan du kjøpe brukt, de tåler å bli brukt av flere barn.

Last edited:
Reima, synes de har den aller beste passformen for mini her i hvertfall. Og utrolig slitesterke.

Reima sine kan du kjøpe brukt, de tåler å bli brukt av flere barn.

ja, men i disse dager kjenner jeg at å kjøpe brukt sitter litt lenger inne. Så tenker jeg også at hvis jeg kan kjøpe nye til samme pris som brukt så kjøper jeg heller nye så holder de slik at barns kan arve dress av hverandre

Back
Topp