Parkdress og annet utstyr til barnehage

aninewe

Forumet er livet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Har ei frøken som skal begynne i barnehagen til høsten, og har begynt å se litt etter klær og utstyr. Tenker hun må ha parkdress og regntøy i første omgang, også vinterdress senere. Men hva anbefaler dere av merker? Sett på wheat parkdress og litt div regntøy. Og hun tåler ikke ull, så innerste lag må enten være bambus/ull eller bomull også en tynn ulldress utenpå tenker jeg.. og en fleece dress til kaldere dager kanskje? Noen som har erfaring med det? Hva trenger vi?

Selv brukte vi ikke regntøy , finnes så utrolig mange gode dresser som har høyere vannsøyle og holder tett

Jeg elsker regntøyet fra Kattnakken. Det holder tett! Og de har en vinterforet regndress som jeg skal teste når lillebror begynner i bhg. Bør ha to sett, regntøy og parkdress/vinterdress, er min erfaring med eldste. I vår bhg er de mye ute, og været er skiftende.

Ellers har jeg god erfaring med dresser fra Reima og Didrikson.

Jeg liker å ha et godt utvalg i ull/bomull/bambus som 1 lag, og så et par ulldresser, evt bukse/genser som lag to.

Me har berre brukt Reimatec i barnehagen, både vinterdress og parkdress. Veldig fornøgd med dei:) Har hatt Wheat vinterdress heime, men syns den er litt tjukk og "bumsete" til bruk i barnehagen kor dei er såpass mykje i aktivitet. Men det er sikkert smak og behag.

Har Reflex regntøy (det som ikkje er så stivt), men som Kengu seier så er ofte dressane vel så gode så vårt regntøy har blitt lite brukt.

Reflex sitt fleece-sett (Barnas Hus) er veldig greitt å ha i bhg. Akkurat passe varmt, og størrelsane varer lenge:)

Takk for svar alle sammen :)

Minsten her begynner i bhg til høsten og vi har kjøpt foret regndress. Til frøkna på 3 bruker vi regnjakke og - bukse. Ser for meg at det er enklere når hun forhåpentligvis er bleiefri til høsten med bukse og jakke fremfor dress med tanke på dobesøk :)

Back
Topp