Parfymebruk til ansatte i barnehage

Syns du burde melde fra om dette, det er ikke bra for barna. Hos oss la de ned parfymeforbud fordi noen av barna kom i Bhg med så mye parfyme at de ansatte fikk hodepine. Dette var på småbarnsavdelingen, 1-2 år.
 
Helt klart grunn til å si fra.

Jeg bruker aldri parfyme på jobb. Kun deo. Mild.

Jeg har vært borti kollegaer som ikke tåler parfyme, og vi har måttet si fra til foreldre om at de ikke kan vaske barns klær i sterkt parfymert vaskepulver. Eller smøre barna inn med parfymert olje.. (gjelder ikke etniske nordmenn)

Har også hatt kollega som ikke kunne jobbe tidlig siden foreldre luktet for sterkt parfyme på morgenen, og hun kunne ikke ta buss på den tiden hvor bussen er full pga sterk parfyme. Det kompliserer også for en hel arbeidsplass når andre da alltid må jobbe tidlig og ikke kunne jobbe sent fordi noen lukter så parfyme at enkelte ikke kan dra tidlig på jobb...

Så det er absolutt lov å si fra. Det ødelegger jo også din tid med ditt barn fordi du ender opp med migrene pga lukten.
 
Bare å si ifra. Har selv et familiemedlem som bruker sinnsykt mye parfyme, han får ikke lov til å være i nærheten av lillegutt med mindre han tar en dusj først :p jeg blir kjempe kvalm av sterk parfymelukt og lillegutt har sensitiv eksemhud
 
Hadde jeg ikke akseptert. Si i fra til leder.
 
Jeg jobber i barnehage og syns det hadde vært greit om du sa ifra. Syns ikke mammaer skal ha det sånn.
Selv bruker jeg ikke parfyme på jobb. Det er uansett overflødig. Bruker kun deodorant.
 
Har ikke lov til å bruke parfyme på jobb som operasjonssykepleier, og kan heller ikke forstå at barnehageansatte skal ha lov til det.
Ta kontakt med bestyrer og forklar problemet, så blir det sikkert en ordning på det. Den aktuelle ansatte bør jo få direkte beskjed.
Jeg har selv opplevd å se en pasient få astmaanfall fordi JEG hadde sprutet på meg parfymen som mannen min kom med som taxfree-gave like før jeg skulle på nattevakt. Glemte meg helt av siden jeg var så nysgjerrig på duften. Ikke veldig gøy å påføre andre plager for å si det slik.
Tror nok at hun som jobber i BHG vil forstå det hvis sjefen hennes tar det opp på riktig måte.
 
Parfyme er æsj. Blir uvel av det og dagen blir ofte ødelagt fordi folk rett og slett stinker. Helt innafor å si fra.
 
Har jobbet i helsevesenet og der er det ikke lov å bruke parfyme, tenker det bør være samme regler i bhg, om ikke de har det som en regel så bær fe innføre det. Ikke bra for barna. Er jo barn som feks har astma også, om de skal være rundt ansatte som er dynket i parfyme er det ikke bra for de!

Synes du skal si ifra til barnehagen så de kan vurdere rutinene sine på dette og eventuelt utstede et forbud til de ansatte:)
 
Innen helsevesenet er parfyme eit stort nei. Eg bruke det ikkje, men sliter med migrene og astma. Ein på jobben var nede hos kontorpersonell med parfyme på. Han gjorde at 2 fikk migrene og ble kvalme. Me måtte lufte der han hadde vert og me slet med å gjøre vår jobb. Er parfyme så viktig?
 
Du burde virkelig ta det opp med styrer eller pedleder. Parfyme har ingenting å gjøre i barnehagen og kan føre til allergi.
 
Jeg jobber i bhg og tåler ikke parfyme. Det er en misoppfatning at det er forskjell på en sprut og å dynke seg, det er bare noe de som ikke er allergisk tror :p

Kjemikalieintolerans er slitsomt, og jeg synes parfymeforbud burde være en selvfølge i enhver bhg og skole, alle institusjoner og offentlig transport. Det kunne gjort hverdagen mye bedre for mange, og kanskje mange som ikke engang vet hva som gjør de dårlig. For å være helt ærlig så blir jeg langt dårligere av parfyme enn av røyklukt, og det hater jeg :meh::yuck:
 
Høres ikke bra ut med parfymebruk i barnehage. Det er vel egentlig ikke anbefalt å bruke parfyme i noen av yrkene der man jobber med mennesker. Opplevde på barselavdelingen at en barnepleier stinket parfyme.. Skulle ønske jeg turte å si ifra.
 
Trenger ikke gå innom styrer,ta det direkte med den det gjelder. Jeg har stor tro på åpen,ærlig kommunikasjon mellom barnehage og foreldre.

Fikk en lignende forespørsel fra en mor selv,og selvfølgelig tok jeg hensyn og kuttet ut parfyme.
 
Eg bruker ikke parfyme på jobb, og eg jobber i barnehage. Og de fleste ansatte gjør heller ikke det. Men er nok par som av og til har parfyme på. Har i tillegge en ansatt som ikke tåler parfyme.
Eg ville sagt i fra til barnehagen :)
 
Jeg reagerer selv hvis man bare har hatt en uskyldig sprut med parfyme på seg også... skal helt klart ta det opp med styrer etter ferien. Takk for mange innspill :)
 
I barnehagen der minstemann går, er det et par av de ansatte som bruker så innmari mye parfyme. Jeg sliter med mye migrene og får anfall som varer i 3 døgn. Kan gjerne få de med 3 dagers mellomrom i perioder... parfyme blant annet er en stor trigger hos meg så når jeg har levert i barnehagen og disse er på jobb så vet jeg at jeg må finne frem badekaret, rene klær og migrenemedisiner når jeg har hentet han for dagen. Jeg kan ikke ha han på fanget engang før han har fått av seg parfymelukta... jeg lurer på om det er grunnlag for å ta det opp med styrer? Ev om jeg skal vinkle det i forhold til de andre småbarna som kanskje har astma/allergier og er sensitive for sånne ting? Jeg trodde helt ærlig at det var en uskreven regel om å begrense bruken av parfyme i barnehagen?
Hmm.. det burde vært forbud pga. Astma og allergier da. Uff
 
Hadde tatt det opp. Jeg blir syk av parfyme. På barneavdelingen på sykehuset vårt er det ikke lov at foreldre har parfyme heller, men noen må jo altid bryte reglene og jeg ble dårlig.
 
Back
Topp