Parfyme

boy

Flørter med forumet
Barnet er nå to og et halvt år. Kan jeg som far bruke parfyme på jobb? Tok på litt parfyme idag før jeg dro, da var ikke barnet der. Lukta forsvinner vel i løpet av dagen i hjemmet? Klærne skifter jeg når jeg kommer hjem. Tok på litt på huden ved halsen min og da. Men sitter vel ikke i huden hele dagen?

Eller bør dette bare være en engangshendelse?

Og parfyme utgått på dato,hvor helseskadelig er det? For meg og folk i samme husstand?

Parfyme utgått på dato lukter vel bare ikke like bra. Farlig er det ikke.
Lukta går vekk etter noen timer, ja. Så lenge du ikke dynker deg eller sprayer på nytt iløpet av dagen, så går det nok helt fint.

PS. I værste tilfelle kan du bare vaske deg med en klut der du sprayet parfymen, så går det meste vekk.

Jeg bruker parfyme hver dag på jobb. Yngste er 10 mnd. Tenker ikke det er noe problem :)

Absolutt. Ikke alle som skjønner at de regelrett stinker og gjør andre dårlige

Enig. Parfyme som man kun lukter når man er inntil en annen person er ok, men en del bruker så mye at man lukter det på flere meters avstand, eller at hele rommet lukter av parfymen til vedkommende. Syns det er frekt. Lukt er veldig påtrengende, det er i mange tilfeller umulig å komme seg unna.

Man legger jo stort sett bare merke til de som bruker mye, så sikkert mange som bruker en ok mengde også :p

Parfyme går ikke ut på dato, den vil bare endre lukt om den blir gammel eller oppbevares dårlig (varmt og lyst, parfyme liker seg best i mørket og litt kaldere enn romtemp), så det er ikke farlig å bruke gammel parfyme :)

Og så lenge du ikke dusjer deg i parfymen eller påfører flere ganger i løpet av dagen tar ikke barnet skade av det, med mindre det er en allergi involvert, og det ville dere nok ha merket til nå ;)

sååååå sant! :hilarious: Jeg har måtte gi beskjed til enkelte unggutter at de må roe ned på parfymen :hilarious:
Det var skikkelig ille en gang jeg hadde en sjef som stinket parfyme. Hvordan sier du ifra til sjefen? Vi prøvde å hinte frempå om at mye lukt fra parfyme kan være sjenerende for andre eller problematisk for de med allergi. Men hun tok ikke hintet. Hva sier du da liksom? Hun sprayet seg mye, hadde med flaska på jobb og tok en ny dusj hver pause liksom. Grusomt.
Men ja, det var en sidesporing :dead:

Det var skikkelig ille en gang jeg hadde en sjef som stinket parfyme. Hvordan sier du ifra til sjefen? Vi prøvde å hinte frempå om at mye lukt fra parfyme kan være sjenerende for andre eller problematisk for de med allergi. Men hun tok ikke hintet. Hva sier du da liksom? Hun sprayet seg mye, hadde med flaska på jobb og tok en ny dusj hver pause liksom. Grusomt.
Men ja, det var en sidesporing :dead:

jeg er alt for ærlig, så hadde sagt det som det er! :) Bedre å bli snakket til enn å bli snakket om :)

Back
Topp