Parfyme

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har begynt å tenke litt på dette med produkter som jeg skal bruke etter at lille har blitt født, har tenkt litt på alle de ingrediensene som er i produktene jeg bruker til vanlig og i ganske mange av de er det parfyme.. Hva tenker dere i forhold til å bruke produkter med parfyme i når lille er nyfødt? Da tenker jeg særlig på shampoo, balsam, dusjsåpe, hudkrem og sminke. Noen som har tips til gode alternativer? :) Selv har jeg kjøpt Jan Thomas Pure shampoo, balsam og hårspray som er fri for både parabener og parfyme :)

Enig med deg, har tenkt å bruke produkter uten parfyme helt i begynnelsen iallefall. :) Har kjøpt inn Nautral dusjsåpe, shampoo og balsam. :)

Så fort jeg fikk positiv test kuttet jeg ut parfyme, sminke og neglelakk som jeg vet inneholder stoffer som kan gi allergi. Til og med deodoranten byttet jeg ut.

Blir ikke å bruke parfyme etc i nærheten av baby. Babyen skal kunne kjenne mamma på lukten og jeg tror det er viktig for tilknytning :)

Kommer til å kjøpe dusjsåpe og fuktighetskrem uten parfyme. Shampo og balsam tror jeg ikke at jeg kommer til å bytte, da det er den eneste jeg synes funker på håret mitt. Parfyme kommer jeg ikke til å bruke i starten.

Endrer ikke noe. Bruker ikke akkurat parfyme de første dagene men kommer nok til å sprute på meg en dæsj både til jul og nyttår ;)

Bruker generelt sett parfyme kun vis jeg skal ut. Og deo, det har jeg sluttet å bruke av dem vanlige for det inneholder stoffer som gir større sjans for brystkreft. Shampo og balsam blir jeg og bruke som vanlig.

Kjøpt neutral sin dusjsåpe. Tenker småen skal slippe å smake på ekle ting! Men for egen selvfølelse blir det vanlig shampoo og deo. Tipper vi ikke får dusje hver dag, så greit å ha noe som sitter i noen dager! Hehe!

Bruker lite produkter med parafyme i, men har kjøpt milde og parfyme frie såper som skal brukes når baby kommer. Men kommer ikke til å ta helt av, tror babyen kjenner lukten min uansett. Å han vil jo blir overveldet den dagen jeg begynner å bruke parfymeriet produkter igjen.

Trenger ikke å tenke på det. Er allergisk mot parfyme, så bruker ingenting som inneholder det fra før

Gjør som jeg pleier, bare kutter ut parfymen .. Bytter ikke shampo og deo .. Da føler jeg meg skikkelig ufresh og ekkel så det trenger jeg .. Men parfymen får vente på seg
Signerer, bortsett fra det å føle seg ekkel. Etter jeg sluttet å bruke parfyme og bare lukter minimalt fra dusjsåpe/deoderant med svak blomsterlukt, føler jeg at jeg lukter mye bedre. Rare greier :p

Edit: meeen har byttet til blenda senstive og skal ikke bruke tøymykner på babytøyet. Har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal gjøre det med våre klær, for gubben er helt parfyme. Blir hardt for han å bare bruke deoderant ;)

Sjampoen og deoen kommer jeg ikke til å bytte ut, bruker stortsett for sensitive hodebunner og armpits uansett.
Parfyme kommer jeg ikke til å bruke i det hele tatt den förste tiden, og senere ikke med mindre jeg skal ut uten barn.

Bruker ikke skyllemiddel med parfyme i lengre, det sluttet vi med da jenta vår ble et faktum, men jeg går ikke så hysterisk til verks at jeg vasker klära med eddikk osv, og jeg kommer fortsatt til å vaske flasker med oppvasksåpe för sterilisering.

Har kjøpt en nøytral shampoo, dusjsåpe og lotion fra apoteket jeg har lagt i fødebagen. Parfyme bruker jeg aldri uansett.

Her blir det så mye luktfritt som mulig :)

Jeg bruker alt som vanlig på meg og gubben bortsett fra parfyme. Den lille bruker jeg parfymefritt vaskepulver og mykningsmiddel til så han slippet å ha parfyme helt inntil sin hud:)

Vet ikke helt enda. Forrige gang orket jeg ikke parfymelukt i dusjsåpa en gang. Ble sinna på sambo hver gang han sprayet seg med parfyme eller jeg luktet noe fra han... Og sur på mamma hver gang jeg luktet hennes bodylotion fra lillegutt sine klær etter at hun hadde koset med han. Måtte t.o.m be sambo gi beskjed til sin mamma å droppe parfymen da hun kom på besøk ... Orket ikke å bruke egen parfyme før etter godt over halvåret.... Vet ikke om det blir like ille denne gang...

Parfymen får nok uansett noen måneder fri. Dusjsåpa og shampoen blir kanskje byttet ut..
Bruker for tiden Ole Henriksen ansiktsprodukter og estelle og thild kroppsprodukter. De lukter lite og får nok bli.
Har flere deo i skapet, tror nok sikkert den uten parfyme fra apoteket kommer til å bli brukt.

Kommer ikke til å bruke parfyme de første ukene, men deo, shampoo, balsamen brukee jeg som normalt uten å bytte ut :-)

Back
Topp