Parfyme skadelig?

boy

Flørter med forumet
Vi som foreldre har sluttet helt med parfyme etter vi fikk babyen.

Men venninnene til dama og andre gjester er vanskeligere å tenke på. Når dem bærer babyen kommer parfymen i kontakt med huden hans.

Hvor skadelig kan dette være?
 
Vi som foreldre har sluttet helt med parfyme etter vi fikk babyen.

Men venninnene til dama og andre gjester er vanskeligere å tenke på. Når dem bærer babyen kommer parfymen i kontakt med huden hans.

Hvor skadelig kan dette være?

Det har jeg lurt veldig på også. Noen ganger blir jeg litt irritert om jeg får tilbake lille etter at hun har vært på fanget til noen og klærne oser av sterk parfyme.... Når man skal på babybesøk så synes jeg at man skal tenke litt. Ikke bare er det ikke så bra for babyen men det er utrolig sterk lukt for en liten neseo_O
 
Det øker sjansen for at barnet utvikler allergi mot parfyme.

Vi har faktisk nektet sterkt parfymerte mennesker å holde, og da har de tenkt på det til neste gang. Jeg bruker parfyme selv, men ikke daglig, og ikke i babyhøyde - om jeg kan kalle det det.
 
Av hensyn til barna bruker ikke noen av oss parfyme. Når det gjelder andre er ikke dette et problem i vårt tilfelle, da ingen i vår omgangskrets bruker parfyme til daglig. Men dersom det hadde vært et problem, ville jeg ha sagt pent i fra om at vi ikke ønsker at babyen skal være tett på sterk parfymelukt. Synes selv sterk parfyme er grusomt å være i nærheten av.
 
Det er også ting som kan tyde på at partiklene fra parfyme ikke er bra for små lunger. For meg er lukten i seg selv nok til at det ikke er greit. Jeg valgte å gi beskjed til et familiemedlem som alltid brukte parfyme på brystparti, parfymelukten satt seg på både hud, hår og klærne til den lille.
 
Det er også ting som kan tyde på at partiklene fra parfyme ikke er bra for små lunger. For meg er lukten i seg selv nok til at det ikke er greit. Jeg valgte å gi beskjed til et familiemedlem som alltid brukte parfyme på brystparti, parfymelukten satt seg på både hud, hår og klærne til den lille.

Har også opplevd feks på barsel besøk at lille har luktet parfyme etter noen har holdt henne og det ble liksom bare helt feil å få tilbake det lille knøttet som skal lukte baby men som blusselig lukter gammel dame parfyme:-/

Men jeg tror ikke hun tar skade av at noen som har på seg parfyme holder henne en kort periode en skjelden gang i blant, men klart er det noen som omgås babyen mye så er det ikke bra:)
 
Nå bruker dama nivea body lotion på huden, ikke på puppene. så lurer på om dette er skadelig også, siden den inneholder parfyme og alkohol. babyen får jo brystmelk, og slikt sett nærhet med huden og lukt
 
Vi som foreldre har sluttet helt med parfyme etter vi fikk babyen.

Men venninnene til dama og andre gjester er vanskeligere å tenke på. Når dem bærer babyen kommer parfymen i kontakt med huden hans.

Hvor skadelig kan dette være?
ikke farlig. men kan være ubehagelig for baby.
 
Altså, jeg og mannen bruker ikke parfyme til daglig etter vi blir foreldre. Men det hendte jo at de som var på besøk i babytiden hadde litt parfyme og holdt babyen en liten stund. Aldri tenkt på at det kan vere skadelig?? Eneste jeg tenkte på var at de hadde grei hygiene liksom.
Skal man lukte på alle som kommer inn døren da? Eller er det bare dersom det er skikkelig sterk parfyme?
 
Altså, jeg og mannen bruker ikke parfyme til daglig etter vi blir foreldre. Men det hendte jo at de som var på besøk i babytiden hadde litt parfyme og holdt babyen en liten stund. Aldri tenkt på at det kan vere skadelig?? Eneste jeg tenkte på var at de hadde grei hygiene liksom.
Skal man lukte på alle som kommer inn døren da? Eller er det bare dersom det er skikkelig sterk parfyme?

Jeg tenker det er grense til hvor hysterisk man skal bli! Folk må da få bruke litt parfyme og besøke oss å dulle litt med baby uten at jeg skal bli hysterisk å kreve at de ikke bruker det etc det er snakk om en kortere periode.

Poenget er vell at de som er med barnet hele tiden kanskje ikke burde dynke seg med parfyme hele tiden:)
 
Jeg tenker det er grense til hvor hysterisk man skal bli! Folk må da få bruke litt parfyme og besøke oss å dulle litt med baby uten at jeg skal bli hysterisk å kreve at de ikke bruker det etc det er snakk om en kortere periode.

Poenget er vell at de som er med barnet hele tiden kanskje ikke burde dynke seg med parfyme hele tiden:)
Ja, da var liksom det jeg også tenkte/tenker. Men når jeg leste her så lurte jeg nesten på om det var noe jeg ikke har fått med meg ang parfyme og babyer..
De som var på besøk holdt og koste en liten stund av gangen og noen ganger kunne jeg lukte «tante anna» svakt av baben etterpå, tenkte bare at det var ett tegn på mye kos, hehe.
 
Barnet er nå to og et halvt år. Kan jeg som far bruke parfyme på jobb? Tok på litt parfyme idag før jeg dro, da var ikke barnet der. Lukta forsvinner vel i løpet av dagen i hjemmet? Klærne skifter jeg når jeg kommer hjem. Tok på litt på huden ved halsen min og da. Men sitter vel ikke i huden hele dagen?

Eller bør dette bare være en engangshendelse?
 
Back
Topp