Parforholdet i barseltiden (PROBLEMET LØST)

Abcdefg000

♡2014♡2023♡
Junibollene 2023
Nå er det andre gang på én uke at jeg blir skikkelig frustrert og sint på mannen min. Vi har ellers et godt forhold og er flinke til å snakke fremfor å krangle. Men når det gjelder babyen, får vi ikke til å ha en rolig samtale og bli enige. Særlig om vi er trøtte eller syke. Da blir det bare ukonstruktiv krangling.
Vi har åpenbart ulike oppfatninger på hva som er greit og ikke greit når vi passer på babyen. Nå er jeg redd for at dette kommer til å ødelegge forholdet.

Tips til hvordan vi kan komme oss gjennom barseltiden uten så mye krangling og uten å ødelegge forholdet? :(
 
Er det første barnet deres? Og alder på barnet?
 
Hva et dere uenig om? Om du kan utdype. Eventuelt så kan en jo kanskje diskutere med helsesykepleier?? Da kan jo de komme med råd og sånn sett.. Men det hjelper jo ikke om man er veldig uenig. Går det på at det er skadelig eller er det sånn " ikke gjør x fordi da blir baby bortskjemt" type ting?
 
Kan tipse om å høre litt podcaster, for eksempel fra foreldrerådet. Finn noen som er fine mtp deres utfordringer og spør om han vil høre på, enten alene eller sammen :Heartred
 
Nå er det andre gang på én uke at jeg blir skikkelig frustrert og sint på mannen min. Vi har ellers et godt forhold og er flinke til å snakke fremfor å krangle. Men når det gjelder babyen, får vi ikke til å ha en rolig samtale og bli enige. Særlig om vi er trøtte eller syke. Da blir det bare ukonstruktiv krangling.
Vi har åpenbart ulike oppfatninger på hva som er greit og ikke greit når vi passer på babyen. Nå er jeg redd for at dette kommer til å ødelegge forholdet.

Tips til hvordan vi kan komme oss gjennom barseltiden uten så mye krangling og uten å ødelegge forholdet? :(
Sett dere ned og ta en ordentlig samtale sammen og skriv ned en liste på hva som er greit og ikke greit fra hverandre og ha en liste hengende en plass så bare dere ser den :) :Heartred og bli enig om ett stikk ord eller et ord for time out eller noe hvis en av dere er på vei til og spore av!.
 
Back
Topp