Parforhold

Lykkeliten32

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Er dere flink og pleie forholdet i hverdagen? Både før og nå etter graviditet:happy:

Her går det i bølgedaler. Nå etter graviditet er jg mer humørsyk og har ingen sexlyst, det merkes på forholdet :nailbiting: Var ikke slik forrige svangerskap. Er ikke så flink og prate om ting når det oppstår problemer som vi burde. Før denne graviditeten har vi prøvd og finne på noe sammen en kveld om helgene, en fin ting som vi begge nyter godt av:shy:. Ukedagene går med til hus, unger og jobb, så er energien tom. Vi er ikke det paret som har sex flere ganger i uken, heller noen ganger i måneden til vanlig. Hadde aldri trodd det skulle bli til null nå i graviditeten. Får håpe at det kommer seg..
 
Ikke så veldig flinke nå, men skylder litt på corona. Pga corona har vi ikke hatt barnevakt f eks, og våre unger pleier å ta seg en overnatting hos farmor og besten innimellom, bare fordi de har lyst. Da bruker vi ofte den kvelden på å lage noe god mat og kose oss alene.
Nå er jeg mye inne og styrer med unger og hus, og mannen er ute og jobber på boden som han holder på å bygge. Men han kommer inn i 21-tiden og da ser vi noe på TV og spiser kvelds sammen, før vi legger oss.
Sex er det ikke mye av (vi er også sånn et par ganger i måneden til vanlig), men sånn har det vært hvert svangerskap så det går fint:)

Men jeg kjenner at jeg har lyst til å være litt med mannen uten at ungene er med snart, nå er vi jo sammen alle fire hele tiden og har vært det siden samfunnet stengte ned:p
 
Jeg har ikke hatt noe sex med mannen siden baby i magen ble laget så kan ikke skryte på meg noe der xD

vi pleier det vel med å være gode med hverandre. En klem her og en klem der. For oss ble det ikke stor forskjell, han var i pappa permisjon og jeg skulle til p begynne i ny jobb (som jeg mistet pga covid ) så vi er vant til å være mye med hverandre.

føler at det p gjøre «store» greier falt ut når vi fikk førstemann - for meg er hverdagsomsorgen viktigst. Og så fikk jeg virkelig omtenksom høyt ønsket bursdagsgave og samme gjorde jeg til han.

vi er egentlig veldig heldig sånn sett <3 som har «fri» sammen og som kan nyte sønnen vår såpass mye. :) spesielt siden dette svangerskapet har vært tøft og mye ansvar har blitt lagt på han.
 
Mannen prøver i iherdig stakkar. Er er formen veldig opp og ned, men vi prøver å pleie forholdet litt også i denne tiden. Han er heldigvis veldig forståelsesfull og hjelpsom :Heartred
 
Det er mye kroppskontakt for oss, men nå er vi jo uten barn fram til September så det er jo mye enklere for oss :) Det jeg synes er vanskeligst er at mannen har litt lite forståelse for hva jeg gjennomgår av hormonelle forendringer. Han forventer at jeg skal huske alt (svangerskapsdemens ER ekte :p ), og blir "til slutt" (han skal ha cred for å prøve å være tålmodig) fortvilt over hvor humørsyk jeg kan være. Mulig det ER humørsyken min? Men hadde ønsket meg litt mer forståelse for at jeg ikke kan noe for det når jeg plutselig blir tenåringsbitch i 1 time og angrer meg etterpå :p Vi snakker heldigvis bestandig om ting og legger oss aldri forbanna eller uten å ha løst problemer.
 
Det er mye kroppskontakt for oss, men nå er vi jo uten barn fram til September så det er jo mye enklere for oss :) Det jeg synes er vanskeligst er at mannen har litt lite forståelse for hva jeg gjennomgår av hormonelle forendringer. Han forventer at jeg skal huske alt (svangerskapsdemens ER ekte :p ), og blir "til slutt" (han skal ha cred for å prøve å være tålmodig) fortvilt over hvor humørsyk jeg kan være. Mulig det ER humørsyken min? Men hadde ønsket meg litt mer forståelse for at jeg ikke kan noe for det når jeg plutselig blir tenåringsbitch i 1 time og angrer meg etterpå :p Vi snakker heldigvis bestandig om ting og legger oss aldri forbanna eller uten å ha løst problemer.

Bare og nyte hverandre til det fulle før lille kommer:shy: Menn skulle hatt obligatorisk kurs i håndtering av gravide hormonelle kvinner så en fikk skikkelige forståelse :yuck:
 
Vi har ikke vært så flinke til å ta vare på forholdet etter at datteren vår ble født i mars 2019. Også ble jeg gravid igjen og mistet all lyst på intimitet. Men vi snakket om det for noen uker siden og bestemte oss for noen endringer så dette barnet ikke blir spikeren i kisten for oss, og nå har vi det bedre:happy: vi legger oss sammen igjen og snakker minst en halvtime på sengen før vi skal sove mens vi holder rundt hverandre, og passer på å kysse og klemme hverandre flere ganger om dagen. Vi glemte helt å være kjærester da vi ble foreldre.
 
Vi var mye flinkere før jeg ble gravid igjen iallefall. Lager mye mat sammen. Glade i å ta oss en kveld med middag og vin og gjerne hotell. Mini elsker å være hos farmor og det passer veldig bra hvis vi vil til byen en kveld. Kunne gjort sånt nå også, når ting har åpna igjen etter covid, men av forskjellige grunner vil vi ikke levere mini hos farmora for tiden. min bror bor i byen og kunne passa mini, men de har barn nr 3 rett rundt hjørnet så vil ikke plage de på et vis. Resten av familien.. vel - mine foreldre bor for langt unna i feil retning, og da er det ikke flere hun kjenner godt nok egentlig.

I morgen skal vi faktisk på hotell igjen da!! Mini blir med, så det blir en liten datenight på hele familien. Viktig å gjøre ting sammen med kommende storesøster før det blir all about the baby :happy:

Nå for tiden er det mye filmer, serier, kosekvelder sammen etter mini har sovna. Vennene våre har gjerne eldre barn og mulighet til å være spontane, det har jo ikke vi da.. så vanskelig å bare slenge seg med på noe :hilarious:
 
Vi var veldig flinke før jeg ble gravid. Vi hadde sex 1-4 ganger i uken!❤️ Tok oss en tur sammen på fest annen hver mnd ca. :) Brukte helst mine foreldre som barnevakt for barna, hans viss mine ikke kunne. Søskene våre har flere barn og mye arbeid, så blir ikke til at de har sovegjester.

Men når jeg ble gravid turde vi ikke ha sex i starten pga tidligere aborter. Og når jeg var 6 uker på vei fikk vi sexforbud OG orgasmeforbud pga blødninger.. så sist vi hadde sex var 12.januar:nailbiting: vi kan trolig ikke ha sex før etter uke 36, og da er vel lysten vekke pga magen tenker jeg..:facepalm: mannen har fått to runk etterpå. Fordi jeg vil jo at han skal få litt godt. Er jo ikke hans feil at jeg ikke får lov til å ha orgasme.. men han har fått beskjed om at det blir ikke mye kos, for da bobler det hos meg og er ikke gøy å ikke få lov å få orgasme..:wacky:
Vi kysser hverandre hver morgen, etter jobb (eller noen kommer hjem), før vi går en plass, gjerne et kyss mens jeg ligger på fanget hans i sofaen, og selvfølgelig et nattakyss:happy:

Jeg syns ikke det er gøy å gå på fest edru, så blir ikke fest før til jul. Men når ting stabiliserer seg litt mer i samfunnet og jeg når 24 uker så skal vi ut å spise sushi:D bare oss uten barn. DET gleder vi oss til ❤️
 
Vi har hatt en alenekveld hittil. Vi så en film på Netflix og jeg sovna på sofaen vi har imidlertid et godt sexliv, selv om det varierer litt mtp formen...

Er lite tips til dere som ikke har sex, men ønsker det; bare begynn å ha det terskelen blir høyere og høyere jo lengre dere venter. Det er IKKE farlig så fremt ikke legen har gitt beskjed om det og det bedrer humøret til den enkelte og stemningen i heimen
 
Back
Topp