Parforhold og graviditet

Mollie2022

Flørter med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Hei, jeg er gravid for første gang, er 7+2 i dag, og har vært sammen med mannen min i 10 år. Det jeg merker allerede er hvor store forskjeller det har blitt på vårt sosiale liv mtp hva vi kan og vil delta på mtp graviditeten, holde det skjult og korona. Hvordan løser dere dette? Er dere «sammen» i graviditeten, lever parner som før eller har dere funnet en mellomting? Vi jobber med å finne vår «vei»

Hei, jeg er gravid for første gang, er 7+2 i dag, og har vært sammen med mannen min i 10 år. Det jeg merker allerede er hvor store forskjeller det har blitt på vårt sosiale liv mtp hva vi kan og vil delta på mtp graviditeten, holde det skjult og korona. Hvordan løser dere dette? Er dere «sammen» i graviditeten, lever parner som før eller har dere funnet en mellomting? Vi jobber med å finne vår «vei»

vi lever livet som normalt. Dvs vårt normale liv er at vi er litt «splittet»: Han gjør sine ting, og jeg gjør mine ting med venninner osv. så gjør vi ting sammen med andre en gang iblant, men setter også av kjærestetid iløpet av uken. Merker at det kan være litt vanskelig å være sosial sammen med andre mtp alkohol osv, og vil heller ikke fortelle at jeg er gravid enda. Så der prøver jeg mest mulig å unngå alle sosiale settinger der jeg tror kan bli vanskelig.
kanskje litt kjipt, men sånn for det bare bli for min del :)

Vi lever som normalt:) vet ikke hvorfor vi ikke skulle gjort det:p helt naturlig at ting endrer seg, at jeg ikke kan drikke alkohol nå. Men det går helt fint, finnes brus og vann:p

Vi lever ganske normalt. Dvs. jeg er mye hjemme pga kvalme og generelt dårlig form, men vi er med venner på hver vår side hver for oss.Er også med familie etc. som vanlig.

Eneste er kanskje at vi unngår å legge for mye sosiale planer pga min form, og heller går oss en tur sammen etter middag, og tar det litt med ro nå i begynnelsen :)

Her lever vi ganske som før, men vi har to små barn, så det sosiale livet sammen er så som så:joyful: Vi har ikke ofte anledning til å dra ut sammen, siden en av oss må være hjemme med barna. Om vi har barnevakt er det også lett for meg å skylde på et sykt barn og at jeg derfor er sjåfør den dagen.

Jeg har likevel vært med ut på pub med mannen og venner, og bare bestilt alkoholfri øl i det skjulte.

Jeg forstår at det kan være en utfordring hvis dere har gått ut på byen sammen, vært i parmiddager og andre steder der du vanligvis ville ha drukket alkohol, for det er ikke så lett å skjule det hvis man skal dele noen flasker vin med andre.

Når det gjelder arrangementer og korona har jeg fulgt myndighetenes anbefalinger om antall mennesker samlet, og jeg synes konsertsteder og kafeer har vært gode på å følge forskriftene. Selv jobber jeg i skolen, så jeg har færre nærkontakter etter en kveld på byen enn etter en dag på jobb:bag:

Likevel husker jeg at det var vanskeligere å skjule graviditeten med det første barnet, for jeg hadde liksom ingen gode unnskyldninger for å unngå alkohol.

Ikke noe parforhold her, men prøver å leve så normalt som mulig - med en og annen hvite løgn. Til og med jobbfest er mulig med alle de fine alkoholfrie drikkevarene som finnes. Selvsagt med en god forklaring på hvorfor man kjører for kvelden. En hvit løgn som ble plantet på et tidlig tidspunkt. Planlegging og en og annen sammensvoren, så går alt. Så lenge formen er ok, selvfølgelig!

Vi har det egentlig veldig godt fordelt sånn, vi lar hverandre finne på ting hver for oss uten at vi ‘teller’ og blir misunnelig, så lenge den andre sier i fra såpass god tid at den andre kan planlegge eller forberede seg litt på det. Vi gjør en del sammen også, skal vi ut sammen krever jo det barnevakt da. Nå har jeg kun hatt et sosialt opplegg jeg var gravid på, men skal ikke bli noe problem å skjule. Kan skylde på at jeg kjører, eller at jeg heller over alkoholfri vin i en flaske med skrukork. Ellers er folk mer opptatt av seg selv enn hva andre drikker :p

Jeg har også diskutert med venner om at jeg synes det er dårlig at den eneste grunnen til å ikke drikke er at man er gravid, noen ganger har man bare ikke lyst, og det skal være greit. Det er jo så deilig å våkne opp i god form også :smiley-angelic006

Vi lever som normalt, men vi er "godt voksne" og ferdig med drikking for lenge siden - eller jeg er det, mannen kom aldri inn i den livsstilen. Mye av hobbyene våre er også felles, vi har omtrent ingen sosial omkrets annet enn digital etter vi fikk barn og flyttet, så kveldene går kun til oss-tid eller studier.

Ps. Jeg stemmer for å normalisere at man velger å ikke drikke alkohol uten "unnskyldning" som at man er gravid eller skal være sjåfør. Det må da være lov å bare si nei uten noen annen grunn enn at man ikke vil :)

Back
Topp