Paranoid

elisabov

Betatt av forumet
Mailykke <3
Jeg er helt sikkert paranoid, men i går kveld fikk jeg vondt nederst i magen. Som litt sterke mensmurringer. I natt hadde jeg vondt i hver gang jeg snudde på meg. Var oppe og tisset 3-4 ganger løpet av natta. 
Reiste på jobb, men ble sendt hjem av avdelingslederen min, da jeg fortalte at jeg hadde hatt endel smerter i natt (fortalte det i tilfellet jeg ikke ville klare å gjennomføre dagen. Jobber som lærer, så jeg har lært meg at det er greitt å være bedre føre var)
Har ligget i ro siden jeg kom hjem, og har konstante murringer. Har ikke blødd da. Har bestilt legetime i morgen. Er bare så innmari redd. Er i uke 10-11 nå... hadde vært skikkelig slemt å miste nå, nå er jo fosteret ferdigutviklet og alt...
Trenger egentlig bare å få høre at det er jeg som er paranoid, og at det ikke er farlig, og at det er normalt....

Etter hva jeg har lest, er det ikke unormalt med slike smerter når livmoren kommer opp forbi skambenet. Det kan jo være det som skjer med deg nå, er rette tiden :-) Men det er nok veldig greit å sjekket det ut likevel. Lykke til!

Du er absolutt ikke paranoid. Smerter i magen og rundt om er helt normalt i svangerskapet, akkurat som at det er normalt å ikke ha smerter. Dette er så forskjellig fra person til person. Jeg kjenner enkelte dager at alt er ubehagelig og vondt, og har bare lyst å legge meg ned.
Det er tross alt ganske mye som skjer med kroppene våre nå for tiden. Mye som strekkes og utvides, så det er faktisk ikke noe rart at det kan være veldig vondt til tider.
Men det er bra at du får oppfølging og sjekke det opp siden du går og er så redd og usikker. Noe av det værste som fins er å ikke vite.
Lykke til hos legen i morgen og oppdater oss om hvordan det gikk. :-)

Dette er mitt aller første svangerskap, så jeg vet ikke helt hva som er vanlig og ikke... Men blir jo litt bekymra, når jobben sendte meg rett hjem fordi jeg har vondt. Men veldig godt å få omsorg fra jobben også da!