Paranoid

elisabov

Betatt av forumet
Mailykke <3
Jeg er helt sikkert paranoid, men i går kveld fikk jeg vondt nederst i magen. Som litt sterke mensmurringer. I natt hadde jeg vondt i hver gang jeg snudde på meg. Var oppe og tisset 3-4 ganger løpet av natta. 
Reiste på jobb, men ble sendt hjem av avdelingslederen min, da jeg fortalte at jeg hadde hatt endel smerter i natt (fortalte det i tilfellet jeg ikke ville klare å gjennomføre dagen. Jobber som lærer, så jeg har lært meg at det er greitt å være bedre føre var)
Har ligget i ro siden jeg kom hjem, og har konstante murringer. Har ikke blødd da. Har bestilt legetime i morgen. Er bare så innmari redd. Er i uke 10-11 nå... hadde vært skikkelig slemt å miste nå, nå er jo fosteret ferdigutviklet og alt...
Trenger egentlig bare å få høre at det er jeg som er paranoid, og at det ikke er farlig, og at det er normalt....

Etter hva jeg har lest, er det ikke unormalt med slike smerter når livmoren kommer opp forbi skambenet. Det kan jo være det som skjer med deg nå, er rette tiden :-) Men det er nok veldig greit å sjekket det ut likevel. Lykke til!

Du er absolutt ikke paranoid. Smerter i magen og rundt om er helt normalt i svangerskapet, akkurat som at det er normalt å ikke ha smerter. Dette er så forskjellig fra person til person. Jeg kjenner enkelte dager at alt er ubehagelig og vondt, og har bare lyst å legge meg ned.
Det er tross alt ganske mye som skjer med kroppene våre nå for tiden. Mye som strekkes og utvides, så det er faktisk ikke noe rart at det kan være veldig vondt til tider.
Men det er bra at du får oppfølging og sjekke det opp siden du går og er så redd og usikker. Noe av det værste som fins er å ikke vite.
Lykke til hos legen i morgen og oppdater oss om hvordan det gikk. :-)

Dette er mitt aller første svangerskap, så jeg vet ikke helt hva som er vanlig og ikke... Men blir jo litt bekymra, når jobben sendte meg rett hjem fordi jeg har vondt. Men veldig godt å få omsorg fra jobben også da!
Skal oppdatere etter legetime i morgen...

Paranoid er du nok ikke, siden det handler om forfølgelsesvanvidd 

Det er lurt av deg å ta det med ro og kontakte legen. Hvis ikke du blør så går det nok helt fint, men man skal ikke presse seg hvis kroppen sier i fra. Jeg håper det gir seg og at du får en god forklaring av legen.

Jeg er også lærer og har også gitt beskjed på jobb. Det var bra for i dag måtte jeg reise hjem på grunn av oppkast.

Jeg syns du skal ta med deg en urinprøve i morgen, det kan høres litt ut som UVI, ikke alltid det svir når man tisser under urinveisinfeksjon. Det bør i alle fall sjekkes ut, det er litt skummelt å gå med når man er gravid. Begynner det å svi når du tisser i løpet av dagen, at du får blod i urinen, feber, ryggsmerter eller frysetokter så ville jeg ha tatt en prøve og dratt ned til legekontoret/legevakten allerede i dag så du får begynt på antibiotika. 

Det er ikke for å skremme deg, men UVI skal man helst ikke gå med under graviditet og det kan ha litt andre symptomer enn hva man vanligvis har hatt før man ble gravid :) 

elisabov skrev:
Dette er mitt aller første svangerskap, så jeg vet ikke helt hva som er vanlig og ikke... Men blir jo litt bekymra, når jobben sendte meg rett hjem fordi jeg har vondt. Men veldig godt å få omsorg fra jobben også da!
Skal oppdatere etter legetime i morgen...

Signerer den. Første svangerskap her også, så jeg aner egentlig ikke så mye hva jeg går til. Har bestemt meg for å ta ting som det kommer. Men ville også blitt litt smånervøs av slike smerter. En kan jo aldri vite. Nå har jeg jo forstått at det ikke trenger å bety noe, men ville nok uansett kontaktet legen og fått det sjekket opp. Det er ikke bra for den lille at moren bekymrer seg :-)

Tror de aller fleste blir litt "paranoide" når man er gravid. Jeg er i mitt tredje svangerskap og kjenner jeg får litt noja hver gang det kommer et "sting" eller en eller annen form for "vondt" i magen. Det blir nok ekstra ille fordi vi sitter her å leser om alle de som har mistet, i hvertfall føler jeg at det har påvirket meg i stor grad.
Krysser fingrene for at det bare er vokssmerter, maserier eller lignende, og ikke noe alvorlig. Lykke til.

Takker for alle svar! Må si at det er utrolig godt å ha dere, hvor jeg kan poste slike ting, og få masse sympati og gode svar tilbake! Tar nok med urinprøve i morgen ja...

Vil tro alt er helt fint jeg, Elisabov. Lykke til hos legen i morgen :) Og kom tilbake med positiv oppdatering til oss :)

Det er nok ikke noe galt!! tipper at alt er fint inni der:) Masse lykke til:)

Enig med de andre jentene. Masse lykke til i morgen. Uansett godt å få det sjekket opp :) *klem*

Tipper alt er helt i skjønneste orden, men supert med en tur til legen så du blir beroliget, det trenger vi alle fra tid til annen! Sikkert lurt å ta med urinprøve så du får sjekket uvi, ja :) Lykke til!

Da har jeg vært hos legen. Han klemte på magen min og tok prøver av meg, og mente alt er fint. Er fremdeles ikke helt overbevist, siden han ikke sjekket fosteret for hjertelyd eller noe sånt, men han mente at det ikke skulle tilsi noe at ting var gått galt, siden jeg ikke har blødd... Så da får jeg slå meg til ro med det, skal til ultralyd om halvanna uke, så får jeg jo se at ting er ok...

Godt å få bekreftet at alt peker i rett retning :)
Lykke til på ul når den tid kommer!!

Hestejenta skrev:
Tror de aller fleste blir litt "paranoide" når man er gravid. Jeg er i mitt tredje svangerskap og kjenner jeg får litt noja hver gang det kommer et "sting" eller en eller annen form for "vondt" i magen. Det blir nok ekstra ille fordi vi sitter her å leser om alle de som har mistet, i hvertfall føler jeg at det har påvirket meg i stor grad.
Krysser fingrene for at det bare er vokssmerter, maserier eller lignende, og ikke noe alvorlig. Lykke til.
signerer denne. utenom at jeg er kun i 2. svangerskap :)

Phibonacci skrev:

Takk! Ja godt å vite at det går riktig vei!
Leste forresten at du hadde vært på ul i dag, så bra å vite at hjertet banker! 

elisabov skrev:

Phibonacci skrev:

Takk! Ja godt å vite at det går riktig vei!
Leste forresten at du hadde vært på ul i dag, så bra å vite at hjertet banker! 

mm. Godt å vite at ting er som det skal være på nåværende tidspunkt :)

Back
Topp