paracett

fru lilla

Betatt av forumet
noen her som veit kor mange paracett en kan ta iløpet av en dag?? har fått influensa og verker noe så forferdelig

Les pakningsvedlegget, eller rådfør deg med legen din imorgen siden du er gravid:)

Og masse god bedring:)

vanlige er 2 pr 4 time... og det kan man ta når man er gravid og... god bedring til deg :D

takk for svarene:) pleier dere å ta ein eller to om gangen?? eg pleier alltid å ta to, men lurte på  om eg bare tar en om gangen så klarer eg kanskje å holde smerten lenger vekke..

fru lilla skrev:
takk for svarene:) pleier dere å ta ein eller to om gangen?? eg pleier alltid å ta to, men lurte på  om eg bare tar en om gangen så klarer eg kanskje å holde smerten lenger vekke..

Hvis man bare tar én er gjerne dosen så liten at den ikke har noen virkning. Iallfall hvis du er "vant" til å ta smertestillende.

pleier ta to.. ikke vits å ta en (for meg altså) når jeg vet at en funker ikke.. så da er det like greit (for meg) å ta to med engang

Takk igjen for svarene:) no klarer eg ikkje å sitte her meir... god natt

Man skal ikke ta paracet heller når man er gravid... Jeg har spurt både lege, jordmor og to apoteker... Men MÅÅ man ha noe så er det det eneste man kan bruke...

Nullenusken skrev:
Man skal ikke ta paracet heller når man er gravid... Jeg har spurt både lege, jordmor og to apoteker... Men MÅÅ man ha noe så er det det eneste man kan bruke...

legen min, jordmoren min og apotek teknikkerene sier jeg kan bruk de... men nå er jo ikke alle enige og mange har forskjellige meninger...

Jadda26 skrev:

Nullenusken skrev:

legen min, jordmoren min og apotek teknikkerene sier jeg kan bruk de... men nå er jo ikke alle enige og mange har forskjellige meninger...

Ja, det er mange meninger.... Men jeg tar ingen sjanser på det... Vi vet jo ikke kjønnet så tidlig, og det er gutter det går mest utover... Folk får gjøre hva de vil, dette var hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg ventet Benjamin, for et år siden....

jeg har fått beskjed om at man kan ta 1 gr x4, men skal helst ta kun hvis man virkelig må. men ibux må man holde seg unna

Har vært innlagt på sykehus mens jeg har vært gravid og der sa alle legene at det var helt greit og ta paracet 1g x 4 ved behov.... Gjør ingen skade så tidlig i svangerskapet..
Men også senere er det greit med paracet,men bare hvis man virkelig trenger det selvfølgelig...Men er ikke greit med disse legene,de fleste har som regel forskjellige meninger... men det er hvertfall det jeg alltid har hørt!!
God bedring til deg:)

Back
Topp