Paracett

Mamasusie

Forelsket i forumet
Er det noen som vet hvor ofte per dag man kan ta det under graviditeten? Sliter sykt med hodepine idag, tok to paracetter for noen timer siden, men de har ikke hjulpet.
Har hvertfall lyst å få tatt to til når jeg skal legge meg. Men er det trygt for barnet?
På den tiden vil det da ha gått langt over 7 timer siden sist jeg tok.

Har aldri hørt noe annet enn at paracet er trygt, men du må ikke overskrive doseringen på baksiden av pakningen.

Hønepøne+2 skrev:
Har aldri hørt noe annet enn at paracet er trygt, men du må ikke overskrive doseringen på baksiden av pakningen.

Det fikk jeg også høre av legen min :)

Tusen takk for svar alle sammen:) Har ingen planer om å overskride det som står på pakken:) hadde bare lest en plass at man ikke skal ta mer enn to stk. Så måtte høre med dere. Men da tar jeg to til natta så jeg får sove godt:) hjalp å legge seg på soverommet i mørket å sove litt faktisk:)

I følge felleskatalogen.no:
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går over. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Anbefalt dosering:

Voksne og barn >40 kg (12 år):

1-2 tabletter à 500 mg eller ½-1 tablett

à 1 g 3 ganger i døgnet

Du kan altså trygt ta paracet under graviditet!

2x3 ganger daglig.
Det var det fikk beskjed fra både jordmor og lege

Malja skrev:
I følge felleskatalogen.no:
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går over. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Anbefalt dosering:

Voksne og barn >40 kg (12 år):

1-2 tabletter à 500 mg eller ½-1 tablett

à 1 g 3 ganger i døgnet

Du kan altså trygt ta paracet under graviditet!

Høres meget bra ut! :)

sølvi86ogTheaIrene skrev:
2x3 ganger daglig.
Det var det fikk beskjed fra både jordmor og lege

Oki, det var bra! Når jeg får den type hodepine så er det ikke nok med en gang per dag.

Uff og huff legene sier mye forskjellig. men en mor i smerter er ikke bra for barnet. Så jeg tar Paracett når jeg har behov for det. Holder meg unna andre medikamenter. Jeg tror man skal ta ganske mye paracett over lang tid før det er skadelig for barnet

Miriamsmams skrev:
Uff og huff legene sier mye forskjellig. men en mor i smerter er ikke bra for barnet. Så jeg tar Paracett når jeg har behov for det. Holder meg unna andre medikamenter. Jeg tror man skal ta ganske mye paracett over lang tid før det er skadelig for barnet

Ja, de gjør det. Dumt igrunn. Men å gå med den type hodepine uten å ta noe for det, er tungt. Spes med en vilter 2 åring i hus :P
Heldigvis er det ikke ofte jeg har slik hodepine at jeg må ty til smertestillende :)

Back
Topp