paracett 125 mg?

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
 er d d vi kan gi til disse på 3 mnd?
er redd jeg har blanda de ilde med Mali sine som er hakket sterkere..

Live gråter og gråter, siste 20 min. har aldri sett henne sånn, nekter pupp og alt, men ingen feber. så tenker at dette er vaksinevondt.
men ser an litt til..

Den paracet esken jeg har er..125 mg.. Det gis til babyer fra 6-12 kg... Fikkv ite av det var vekta som var viktigst....

ORIGINAL: vesla87

Den paracet esken jeg har er..125 mg.. Det gis til babyer fra 6-12 kg... Fikkv ite av det var vekta som var viktigst....

Som sagt er det vekten som er viktigst...

Hvis hun ikke er over 6 kg ville jeg delt den i 2.. 60 mg en den styrken som er mindre..

Jeg kjøpte også 125mg, står 4mnd til 1 1/2år på pakka, men på baksiden står det fra 6kg, og ettersom snuppa veier over det så kjøpte jeg den. (hun er snart 3mnd)

SNuppa her fikk også vaksine idag, helsesøster sa man ikke trengte gi paracet ettersom feberen var vaksine utløst, men jeg har den i bakhånd tilfelle hun blir veeldig utilpass[;)]

Stikkpiller:

Barn:

3-6 kg (0-4 måneder):
1 stikkpille à 60 mg 3 ganger i døgnet
6-12 kg (4 måneder-1½ år):
1 stikkpille à 125 mg 3 ganger i døgnet
12-20 kg (1½-5 år):
1 stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet
20-30 kg (5-9 år):
1½ stikkpille à 250 mg 3 ganger i døgnet
30-40 kg (9-12 år):
1 stikkpille à 500 mg 3 ganger i døgnet
Voksne og barn >40 kg (12 år):
1-2 stikkpiller à 500 mg 3 ganger i døgnet,
ev. 1 stikkpille à 1 g 3 ganger i døgnet

Kopiert fra felleskatalogen.no

hmm.. da må jeg nok dele den ja, siden hun er nesten 5,2 kg.. men hu roa seg og har d bra igjen nå[&:][:)] ingenting er bedre selvsag.. prøvde å google, men var nok for stressa til å tenke klart, så blanda sukkervann istedenfor[8D]

Min lille jente fikk vaksiner idag, har grått i kveld og har 38,2 i temp, så nå har hun fått 125 mg paracet og sover godt i sengen sin... Hun veier akkurat 6 kg, så er noen mg for mye (skal ha 15 mg pr kg) men gav henne heller det enn 60 mg som er den mindre styrken. Helsesøster var enig med at det var riktig.

d gikk bra for oss og klarte oss uten smertestillende heldigvis[:)] pappan trøsta, så når d var en stilling hun likte så lo hun og smila, og vi trute jo ikke årøre oss da[8D] nå søver hun søtt i senga si[:)]

Back
Topp