paracet

MammaTilEmilie

Gift med forumet
Vesla har grene i hele dag omtrent for ho har vondt i magen og får i seg lite me mat i gangen.
Tidligere gråt ho i 2 timer nærmare me korte avbrekk og da gjorde eg alt for og roe henne, gikk me henne, holdt ho i armene mine og holdt forsiktig på magen, klappet henne på ryggen etc etc..

Nå har ho roet seg litt men eg lurer bare på om man kan gi paracet og hvor "gale" det må være før eg kan gi det?

JEg gir når han har vondt over tid, og det ikke går over.

Hvis hun er rolig nå ville jeg sett an, begynner hun igjen ville jeg gitt.[;)]

har du prøvd med sukkervann? Massasje på magen? Hvis det er luft, hjelper det gjerne med litt massasje.. Legg henne på ryggen, klem ganske hardt fra hennes høyre side, opp under ribbeina og ned igjen på venstre side. Da vil du kjenne at luften flytter seg, om det er luft. Prøv litt tøy og bøy med beina.

Ellers ville jeg gitt paracet om jeg trodde at hun hadde vondt noe sted (hodet? tenner?), paracet hjelper ikke mot luftsmerter så vidt jeg har erfart.

ORIGINAL: Pijah

har du prøvd med sukkervann? Massasje på magen? Hvis det er luft, hjelper det gjerne med litt massasje.. Legg henne på ryggen, klem ganske hardt fra hennes høyre side, opp under ribbeina og ned igjen på venstre side. Da vil du kjenne at luften flytter seg, om det er luft. Prøv litt tøy og bøy med beina.

Ellers ville jeg gitt paracet om jeg trodde at hun hadde vondt noe sted (hodet? tenner?), paracet hjelper ikke mot luftsmerter så vidt jeg har erfart.

har prøvd alt det men ingenting har hjelpt..
bært henne i "kolikk grepet"
er nok litt lett blanding mellom tenner og magen tror eg.
når ho fikk suge litt på en biteting "bet" ho fra seg..

Ville vært forsiktig med unødig bruk av paracet(kun ved høy feber) når de er så små. Luftsmerter kureres tvilsomt av paracet. Har du prøvd minifom dråper?

ORIGINAL: solsikke76=0)

Kansje det er spøkelse som er kommet tilbake [;)]

selv om du sikkert ikkje tror på det er det ikkje nødvendig og vere frekk!

ORIGINAL: Miram

Ville vært forsiktig med unødig bruk av paracet(kun ved høy feber) når de er så små. Luftsmerter kureres tvilsomt av paracet. Har du prøvd minifom dråper?

nei har ikke prøvd det.
kan kjøpe det idag og prøve vis ho blir urolig som igår idag og

jeg syns 3mnd er litt for ungt å gi paracet uten at det er klarert med en lege... men det er meg det da

forresten din er jo så liten at sukkervann sikkert funker bedre en paracet mot smerter... prøv det...

Sukkervann er det eneste smertestillende min fikk da de skulle stikke og styre på med min da han var liten på barneklinikken, kom ikke et knyst, skal vist løse ut noen endorformer som gjør at de ikke opplever at de har vondt(ble samenlignet med morfin)... men er dette et gjentagende problem bille jeg kjøpt minifom ja

ORIGINAL: nancy drew

forresten din er jo så liten at sukkervann sikkert funker bedre en paracet mot smerter... prøv det...

Sukkervann er det eneste smertestillende min fikk da de skulle stikke og styre på med min da han var liten på barneklinikken, kom ikke et knyst, skal vist løse ut noen endorformer som gjør at de ikke opplever at de har vondt(ble samenlignet med morfin)... men er dette et gjentagende problem bille jeg kjøpt minifom ja

Prøvde me sukkervann men hjalp akkurat når ho fikk det så begynte det igjen

prøvd om noen lyder hjelper når ho har smerter?????

støvsugeren f.eks.
den roa snupp¨iallefall, så da fikk jeg gjordt reint samtidig[8D]
begge mine har roa seg helt ned om jeg har satt vannkrana på, så vanet suser i vasken.

har ho daglig vondt ville jeg prøvd m minifom, den virker over tid.
og først av alt ville jeg da tenkt over HVA vondten kommer av. mme eller noe du spiser???
sluker luft mens ho drikker el.. (har mine gjordt pga tett nese)

og husk, har ho luftesmerter, så ikke gi ho mer mat. sluker bare ekstra luft når ho endelig drikker.

jeg gir paracet hvis hun ikke er tilfreds og hvis jeg har provd minifom, sukkervann, osv.. spors litt hvordan smerter hun har. er det luft eller hard mage saa gir jeg det ikke. da pr;ver jeg med noe annet forst. ved forkj;lelse og feber gir jeg paracet med en gang!

ORIGINAL: nancy drew

jeg syns 3mnd er litt for ungt å gi paracet uten at det er klarert med en lege... men det er meg det da

Back
Topp