paracet...

AB

Forumet er livet
jeg har jo hørt at det er ok å ta paracet når man er gravid.. men gjelder det hele svangerskapet?

jeg er utrolig plaget med migrene og jeg har endt opp en del ganger med å ta paracet ettersom jeg ikke kan ta min vanlige medisin.
I gjennomsnitt har jeg kanskje tatt paracet en dag annehver uke.. men er livredd hver gang jeg tar det for at babyen skal ta skade av det...

har nemlig migrene for andre dag på rad (så burde ikke sitte her[8|]), men jeg er så redd for å ta paracet selv om det hadde hjulpet meg å få sove.....

Såvidt jeg vet kan du knaske paracet under hele svangerskapet...
Jeg ble satt igang og lå endel dager på kk før jeg fødte. Jordmødrene serverte meg paracet som om det skulle være sjokolade... [:D]

Jeg var også kjempenervøs gjennom svangerskapet ang det å bruke paracet, så jeg hadde faktisk ikke tatt en eneste før jeg da lå på sykehuset...

Så lenge du ikke overdriver bruken (mer enn det står anbefalt på pakken) er det ikke skadelig. Har hatt mye hodepine selv, og mått ty til paracet flere dager på rad innimellom. Fikk beskjed av legen om at jeg skulle gjøre det istede for å ha fryktelig vondt. Det er ikke bra for babyen.

ok... det er godt å høre.. beroliger litt, selv om jeg tror at uansett å mye jeg hører det så kommer jeg vel alltid til å være litt redd for at det kan skade...

..men da tørr jeg hvertfall ta et par paracet nå, å gå å legge meg[:)]

takk jenter...[:)]

Back
Topp