Paracet

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Hva er deres tanker om paracet? Det er vel sånn "kan ta, men bør unngå/ta så lite som mulig".

Jeg lurer veldig på hvordan jeg skal angripe det etterhvert når jeg blir skikkelig dårlig om et par uker. I tillegg til det over, sier klinikken min at jeg bør ta max 1500 mg (3 tabletter) pr døgn, litt fordi jeg tar 83 mg aspirin hver dag og de forsterker effekten av hverandre. Jeg føler litt på at jeg ikke burde ta i hele tatt. Men jeg tror jeg vil føle at jeg trenger det på de verste dagene, men har ikke lyst til å ha dårlig samvittighet for det. :bored:

Hva er deres tanker om paracet? Det er vel sånn "kan ta, men bør unngå/ta så lite som mulig".

Jeg lurer veldig på hvordan jeg skal angripe det etterhvert når jeg blir skikkelig dårlig om et par uker. I tillegg til det over, sier klinikken min at jeg bør ta max 1500 mg (3 tabletter) pr døgn, litt fordi jeg tar 83 mg aspirin hver dag og de forsterker effekten av hverandre. Jeg føler litt på at jeg ikke burde ta i hele tatt. Men jeg tror jeg vil føle at jeg trenger det på de verste dagene, men har ikke lyst til å ha dårlig samvittighet for det. :bored:

Tar paracet når jeg trenger det, kroppen og baby har ikke gost av en går rundt å føler seg dårlig/ har vondt heller ❤️

Jeg føler jeg er en sånn person som utsetter å ta Paracet til det virkelig trengs, selv om at jeg burde sikkert vært flinkere til å bare lytte til kroppen. Jeg har kronisk migrene og behandles med botox, men kan ikke få botox når jeg er gravid, så sa er det kun Paracet. Tenker å spørre legen min om hvor mye jeg kan ta før det blir for mye, for jeg er livredd for å ta for mye. Har bare tatt to Paracet i løpet av denne uka, så det er ingen bekymring enda

Jeg var på legevakten for halvannen uke siden pga gallestein, da fikk jeg beskjed om å ta en liten Paracet, evt spe på med en til i løpet av dagen, virket som at 1g var greit i hvertfall :) Virket ikke som at hun ville jeg skulle ta mer i løpet av døgnet

Sniker.
Du har jo fått en maksdose av helsepersonell, så da tenker jeg at ved behov er det innenfor å ta opp til den dosen uten dårlig samvittighet. :)

Jeg tar så lite medisin som mulig (uansett), men om man er skikkelig dårlig, så tar man Paracet.

Back
Topp