Paracet

Står gjerne på pakningsvedlegget? :) Ny forskning viser en sammenheng med ADHD og bruk av Paracet, så jeg ville vært forsiktig med bruken av det.

Akkurat det ville jeg nok snakket med lege om, men noen dager på rad om man er syk eller liknende går fint. Men er det slik at man må ta paracet mange dager på rad, over lengre tid ville jeg snakket med lege :-) Kanskje smerten også burde sjekkes opp om den ikke gir seg :-)

Hva er årsaken til å ta paracet, og hvor mange mg om dagen? Eneste eventuelle skadelige for babyen som er at det kan hindre testiklene å komme ned (ved langvarig bruk).

Det er snakk om forkjølelse, så tatt en paracet i to kvelder nå. Så har ikke tatt mange. Prøver å være forsiktig.. I pakkingen står kun om dagen men ikke lengde

Viktig å få ned feberen om den er høy :)
Har heldigvis ikke høy feber men kraftig hodepine, så derfor tok kun på kvelden så kan få sove litt. Og i dag er 3 dag med hodepine pga forkjølelse så lurer på om skal ta eller la være.
Men tenker så lenge de sier en kan ta flere om dagen da burde ikke være farlig en i kveld og..

Har heldigvis ikke høy feber men kraftig hodepine, så derfor tok kun på kvelden så kan få sove litt. Og i dag er 3 dag med hodepine pga forkjølelse så lurer på om skal ta eller la være.
Men tenker så lenge de sier en kan ta flere om dagen da burde ikke være farlig en i kveld og..
Jeg hadde tatt :)

Jeg har alltid vært veldig forsiktig med paracet før graviditet, men under graviditeten tar jeg det ikke i det hele tatt

Noen er veldig heldige i svangerskapet (og i livet for øvrig) og slipper unna feber og sterke smerter, da er det jo fint for dem at de aldri må ta noe som helst av medikamenter... Andre er dessverre ikke like heldige og må ta Paracet for å fungere eller for å unngå å risikere at fosteret lider noen nød på grunn av f.eks. feber.
Jeg tar Paracet tre-fire ganger månedlig på grunn av sterke hodesmerter. Jeg har smerter i hode, nakke og kjeve daglig, og selv om jeg helst ikke vil ta tabletter, må jeg krype til korset enkelte dager for å slippe å vri meg i senga med smerter og kvalme på grunn av smertene. Holder meg for øvrig godt innenfor maksdosen, men hadde tatt maksdosen om det ikke hadde fungert med 1-2 tabletter.

Jeg har tatt paracet ved enkelte tilfeller så langt. Heller det enn å gå rundt og ha vondt.. Så lenge man ikke tar med enn anbefalt dose og ikke over flere uker på rad så skal det være trygt :)

Back
Topp