Paracet?

Chacha24

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Er det noen som vet med sikkerhet om man kan ta paracet når man er gravid? Jeg vet at jeg ikke kan ta ibux hvertfall. I min forrje graviditet klarte jeg meg uten smertestillende hele veien, men allerede igår 6+0 tok jeg 2 paracet iløpet av dagen pga sterk hodepine. Sambo er ikke no fornøyd med det og vil at jeg skal holde meg unna som sist. Men det er ikke så lett når man har en jobb, et stort hus, flere dyr og en veeeldig aktiv 1 åring! Så idag måtte jeg sende datteren vår til sin mormor og er glad for at jeg har fri fra jobb, for våknet med like vondt idag! Tips tas imot!!
 
Paracet går helt fint:)
 
Paracet kan man ta når man er gravid. Men som med all annen medisinering,så alt med måte.
Drikker du nok vann i løpet av dagen? Viss jeg ikke drikker nok i løpet av dagen så får jeg kjempe hodepine, værtfall nå som jeg er gravid.
 
Paracet kan man ta når man er gravid. Men som med all annen medisinering,så alt med måte.
Drikker du nok vann i løpet av dagen? Viss jeg ikke drikker nok i løpet av dagen så får jeg kjempe hodepine, værtfall nå som jeg er gravid.
Okei:) jeg prøver å gjøre det! Men tror ikke jeg er flink nok hver dag :p men jeg hadde hodepine i flere uker sist gang også, men tror jeg var lengre på vei da. Tror blodtrykket mitt er litt ustabilt, så lurer på om det kan være grunnen og :/
 
Okei:) jeg prøver å gjøre det! Men tror ikke jeg er flink nok hver dag :p men jeg hadde hodepine i flere uker sist gang også, men tror jeg var lengre på vei da. Tror blodtrykket mitt er litt ustabilt, så lurer på om det kan være grunnen og :/
Det kan også være en grunn til hodepine. I de siste ukene av forje graviditet så hadde jeg konstant migrene. 1 anfall om dagen minst. Så det er noe drit å ha vondt i hode.
 
Det kan også være en grunn til hodepine. I de siste ukene av forje graviditet så hadde jeg konstant migrene. 1 anfall om dagen minst. Så det er noe drit å ha vondt i hode.
Æsj ja det er pyton! Det går bra om man kan ligge rett ut å ikke gjøre noe, men når det dundrer når man flyr rundt er det ikke lett å holde fokus!:p
 
Paracet skal man vel være forsiktig med i første trimester?
Skal se om jeg finner link, minnes hvertfall at det er noe med paracet.
 
Paracetamol er fortsatt førstevalget dersom en gravid kvinne trenger smertestillende medisin. Bruk laveste effektive dose over så kort tid som mulig.
Gravide bør oppsøke lege ved smerter som varer mer enn noen få dager
NSAIDs (som ibuprofen, diklofenak og naproksen) skal ikke brukes i tredje trimester og skal bare brukes tidligere i svangerskapet dersom det er strengt nødvendig.
 
Hmm okei :p jeg får nok spørre legen etterhvert, syns det står forskjellig overalt :S
 
Det kom nye strengere retningslinjer for paracet bruk i fjor. Fordi de mener det kan gi utviklingsforstyrrelser, men her er det snakke om store mengder i ganske lange sammenhengende perioder. Så de fleste trenger ikke å bekymre seg.
Apotekene er bra oppdatert og gir gode råd om dette :happy:
 
Minst mulig bruk, men hvis en absolutt må er paracet det en bør bruke. NSAIDs preparater øker fare for blødning, så styr unna.
 
Back
Topp