Paracet

gøypålandet

Betatt av forumet
Hei kan vi gravide ta en paracet elr to?
Ligg med vondt i hals, bryst å feber.... Men så er jeg så skeptisk mot medisin i svangerskap....

Sent from my iPhone using BV Forum

Det skal visst være trygt å ta paracet også i 3. Trimester.

Jordmora og legen min sier det er greit!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Paracet er greit :) bare å følge doseringen som står på pakka :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Da går jeg for det. Orker å sitte oppe bare minutter om gangen.... Fader altså.... Hadde jeg vært mann nå så hadde jeg nok ikke stått det over... ;) blir legen i morgen

Litt paracet går greit, bærre følg bruksanvisninga :)

Takk takk :) en paracet gjorde underverker!!! Har ført en samtale med mann og barn nå uten å sovne....

Det sto lapp på apoteket mitt at det var nye retningslinjer i forhold til paracet enn det det var før, men har ikke fått somla meg til å spørre hva disse er. Men tror uansett at en en gang i blant må være lov.

Takk for råd damer. Vil jo gjøre "det rette". Snakka med legen min i dag, og jeg måtte bare ta paracet. Men hun vil ha meg inn i morgen hvis febern ikke avtar...

Da er jeg tilbake fra legen med pencillinkur.... Bronkitt og bihulebetennelse!!! Jaja ikkeså rart jeg har følt meg LITT uvel da....

Jeg har tatt paracet ved hodepine feks.. Har alltid sett på paracet som trygt helt til jeg leste en artikkel om at det er en sammenheng mellom paracetbruk og ADHD. Altså kvinner som brukte paracet gjevnlig gjennom svangerskapet hadde større risiko for å få et barn med ADHD og guttebabyer hadde større sjangs for at ikke testiklene kom ned i pungen..
Jeg vet ikke hvor godt dokumentert denne forskningen var, men jeg velger likevel å ta en paracet en sjelden gang dersom jeg får hodepine. Det hender jeg får migrene dersom jeg ikke tar noe.. :confused:

Jeg har tatt paracet ved hodepine feks.. Har alltid sett på paracet som trygt helt til jeg leste en artikkel om at det er en sammenheng mellom paracetbruk og ADHD. Altså kvinner som brukte paracet gjevnlig gjennom svangerskapet hadde større risiko for å få et barn med ADHD og guttebabyer hadde større sjangs for at ikke testiklene kom ned i pungen..
Jeg vet ikke hvor godt dokumentert denne forskningen var, men jeg velger likevel å ta en paracet en sjelden gang dersom jeg får hodepine. Det hender jeg får migrene dersom jeg ikke tar noe.. :confused:

Dette er som du skriver ved jevnlig bruk - og med det menes visst ikke bare ukentlig, men daglig bruk (i anbefalt døgndose) over lengre perioder. Iallefall i følge legen min :) Da først er den forskningen relevant.

Dette er som du skriver ved jevnlig bruk - og med det menes visst ikke bare ukentlig, men daglig bruk (i anbefalt døgndose) over lengre perioder. Iallefall i følge legen min :) Da først er den forskningen relevant.
Såpass ofte ja.. De ferreste tar vel patacet hver eneste dag så da kan vi bare slappe av ;)

Den studien ble fordømt nedenom og hjem her i Norge av norske leger.. Sto en artikkel om d like etterpå.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

http://www.forskning.no/artikler/2013/oktober/370776 er vel denne studien som er den nyeste. Der er det paracetbruk i mer enn 28 dager av svangerskapet de snakker om... Hvis jeg skulle tatt paracet hver gang jeg har hatt vondt i hodet ville nok det blitt over 28 dager... Tenker det er greit å ta paracet dersom smertene er mer skadelig for barnet enn en paracet. Har vel tatt det 2-3 ganger når hodepinen har vært helt uutholdelig...

Ja vet man ikke skal overdrive bruken, men som legen min sa. Beibien har det værre med ei mor med høy feber, enn et par paracetter i to dager!
Akkurat ferdi med pencillinkur nå. Formen ikke tipp topp, men får ikke sterkere dose pga graviditet.... Liker ikke disse medisinene når jeg går gravid, så legen har jobba litt med meg for at det er til barnets beste at jeg er frisk....

28 dager går greit, men ikke 29 dager ila. svangerskapet? lurer litt på hvordan de klarte å komme til akkurat den grensen? xsmile8

nei, tror det er greit å bruke paracet når man er dårlig, selvfølgelig avpasse det ift. plagene og ikke overdrive noe....men det skal man jo ikke gjøre som ikke-gravid heller.

jeg har slitt utrolig mye med hodepine og med migrene i svangerskapet. Hos meg kommer det mest om nettene. Natt til i dag hadde jeg grusom hodepine hele natten, den var så forferdelig at jeg spydde 3 ganger, kunne ikke ligge vannrett -da sprengte hodet., så måtte være sittende i senga hele natten, noe som ikke var godt for ryggen. Hadde ingen kvaler med å ta paracet da.

Alt med måte damer, tror det går greit å bruke paracet med sunn fornuft :)

Back
Topp