Paracet

Gullfisk91

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Oktoberskatter 2014
Hvilket forhold har dere til å ta paracet nå som dere er gravid? Jeg vil helst unngå all medisinering men nå er jeg så forskjøla og har så vondt i tannkjøttet at jeg har problemer med å sitte i ro.. :( hjelp trengs :(

Sendt fra mobilappen

Paracet er helt okei og ta!! Men har hørt at ibux skal man ligge unna. Men paracet er null problem :) det kan du ta uten bekymring ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff da må jeg nok ty til en sånn før senga, har i tillegg ikke kjøpt gravidvennlig nesespray så får se hvor godt jeg sover i natt :(

Sendt fra mobilappen

Tar generelt så lite som mulig smertestillende. Har vel tatt to paracet totalt i svangerskapet tror jeg

Jeg prøver også å holde meg unna, men prøvde å dodge et migreneanfall med paracet i uke 11. Har ikke tatt før eller siden. Men om du syk, så tar du paracet kjære deg! De sier jo det er trygt :)

Legen da at du kan ta inntil 3 Gr i døgnet :) også kan du ta paragin forte ved ekstreme smerter :)

Jeg prøver å unngå å ta tabletter mest mulig, men hvis jeg kjenner at det blir for mye så tar jeg. Har vel tatt 3 ganger igjennom svangerskapet hittil. ;-)

Uff jeg har tatt en del paracet, men uten en pracet før leggetid så får jeg ikke sove pga ei vond hofte :( er ikke så mye å gjøre med den heller, da det er ødelagte nerver som forårsaker smerten -,-

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg prøver å holde meg unna all medisin. Ibux er iallefall noe man skal holde seg unna.
du kan lage saltvannsoppløsning selv:)
Håper du får en god natt:)

Jobber på en sykehusavdeling hvor det er mye smertelindring. Der får alle, også gravide, 1g paracet 4 ganger om dagen.
Ta ved behov, og avslutt så fort du ikke trenger det lengre!

Jeg unngår all medisinering, så sant det går. Har hatt en del hodeverk i dette svangerskapet, men har klart meg uten paracet til nå. I mine forrige svangerskap tok jeg litt paracet (hadde bl.a bihulebetennelse og da måtte jeg ta noe for å få sove).

Ang. at paracet er ufarlig, så er det noen studier som tilsier noe annet, derfor er jeg tilbakeholden med å bruke det. Bl.a har en dansk studie sett en sammenheng mellom paracet i svangerskap og dårlig sædkvalitet hos menn. En annen studie kobler paracet i svangerskap til ADHD. Etter hva jeg har forstått, er det da snakk om forholdsvis store doser over tid, så ett par paracet en sjelden gang er nok ikke farlig :-)

Paracet er helt ok og ta for oss, men man blir gjerne anbefalt å inngå mest mulig i 1. trimester.
I uke 11 hadde jeg så vondt i øret, at jeg våknet om natta og grein. Men ikke søren om jeg skulle ta pille...
Ble legevakta og beskjed om det var en kraftig bihulebetennelse.
Så spis paracet når du har smerter, dere begge har det bedre da, sa legen. + antibiotika.

Paracet kan du ta ved behov. Har snakket med legen pga kraftig ryggsmerter og hun sa at jeg kunne ta paracet når jeg trenger det. I bruksanvisning står det 1g x3, men på sykehuset bruker vi 1g x4. Begge to er helt ok for gravide også hvis det er behov. Ibux kan man bruke i andre trimester men det beste er å holde seg unna.

Det er bedre at du tar en paracet for å lindre smertene, slik kroppen ikke stresser og spesielt om du får feber bør du ta! :)

Har tatt ein gang i påska, hadde haueverk og skulle i besøk! Elles har eg ikkje hatt behov for smertestillende! Berre kvalmestillande :p men no slepp eg det og heldigvis!!

Ipaden min <3

Har tatt paracet pga ekstremt vondt i hodet, men tar minst mulig siden man er usikker på om det kan påvirke foster vel langvarig bruk.

Paracet kan du ta, t.o.m Paralgin Forte! (Jeg fikk det etter en "festlig" tur ned kjellertrappa, gravid med førstemann.
Ibux er blodfortynnende, og heller ikke bra for magen din.

Er veldig forsiktig med alle medikamenter (muligens litt overhysterisk), også paracet, da nyere forskning viser at paracetbruk i svangerskapet kan henge sammen med bl.a ADHD hos barnet senere, men vil tro det gjelder større doser over tid. Men tenker at hver og en må kjenne etter om behovet er større enn risikoen, det er jo heller ikke bra å gå rundt med smerter, og baby trenger jo at mamma er frisk og avslappet :)

Prøve å unngå smertestillande, men må mann - så må mann :)
Ibux kan lukka ductus før tio, så må IKKJE ta da i tredje semester, eg helde meg heilt unna uansett pga astma ;)

Back
Topp