paracet?

Fikk beskjed av legen min at 1-2 paracet om dagen skulle gå helt fint :) Har også slitt med ekstrem hodepine nå i 1 uke :(

Takk :flower

er 4.dagen med irriterende vondt i hodet.. så nå kapitulerer jeg å tar en paracet:/ gleder meg til å glede meg over å være gravid!!

Fikk beskjed av legen min at 1-2 paracet om dagen skulle gå helt fint :) Har også slitt med ekstrem hodepine nå i 1 uke :(

hum, jeg bruker paracet som normalt, aldri hørt noe annet.
Jeg slet mye med annspennelseshodepine med førstemann, her hjalp det med fysio og akupunktur. Bare et tips til de som har det :)

hum, jeg bruker paracet som normalt, aldri hørt noe annet.
Jeg slet mye med annspennelseshodepine med førstemann, her hjalp det med fysio og akupunktur. Bare et tips til de som har det :)
Man skal kun ta paracet når det er absolutt nødvendig og så lite som mulig ifølge min lege. Snakket med henne om det idag.

Har hørt at det ikke er farlig, men vil ikke ta det før det er helt nødvendig jeg da.

Jeg tar 4 om dagen nå pga tannverk og hodepine . brukt det i de to tidligere svangerskapene også. Men Ibux skal man holde seg unna :)

Man skal kun ta paracet når det er absolutt nødvendig og så lite som mulig ifølge min lege. Snakket med henne om det idag.

Jeg ville selvsagt ikke tatt det med mindre det er nødvendig, det gjør jeg normalt ikke når jeg ikke er gravid heller, men høy feber er f.eks uheldig for fosteret og da vil jeg tro man kan ta paracet som vanlig i hvertfall, men selvsagt så lilte som mulig :)

Jeg ville selvsagt ikke tatt det med mindre det er nødvendig, det gjør jeg normalt ikke når jeg ikke er gravid heller, men høy feber er f.eks uheldig for fosteret og da vil jeg tro man kan ta paracet som vanlig i hvertfall, men selvsagt så lilte som mulig :)
Ja helt riktig :)

Ja paracet går bra :)
Men ikke ibux og phinex...
Riktig at en ikke skal ta ibux. Men pinex er det samme virkestoffet som para et og ikke farlig å ta!

tok ikke paracet i det hele tatt sist jeg var gravid, fikk kun et par stk når jeg skulle føde (hadde feber&noro), så derfor jeg lurte;) men hodepinen forsvant, og jeg fikk en god natts søvn, å enda holder den seg unna!! (jubler litt forsiktig...!)

Det gjelder i og utenfor svangerskap- fordi paracet gir "medikamentindusert hodepine". Hvor mange man tar hver dag er uvesentlig (innenfor instruks på pakken), men man bør ikke ta mer enn 1-2 dager per uke, ellers risikerer man at blir avhengig, Dvs at man får hodepine fordi man ikke tar paracet.

Paracet er greit å ta. For hodeverken min hjelper det ikke men legen sa at ved f eks influensa å sånn.

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Paracet er vell eneste smertestillende man kan ta, men med måte, gravide skal helst ta minst mulig tabletter, så best å ikke ta før det er høyst nødvendig :)

Back
Topp