Paracet?

Mialille

Forumet er livet
Hei alle. 
Jeg sliter veldig med hodepine i dag. Til vanlig har jeg også migrene, og jeg kjenner at denne hodepinen holder på å utvikle seg til migrene.
Kan jeg ta en paracet? 
Kan ikke huske om jeg brukte smertestillende i forrige svangerskap.
Men vet at jeg ikke kan ta migrene medisiner. 
Hva synes dere?? 

Du kan ta paracet om du MÅ ta noe, men helst unngå det mest mulig...

Kjenner at jeg må ta. Men var så usikker. Migrenemedisiner kan jeg ikke ta uansett. 
Paracet er det eneste hjelpemiddelet jeg har. 

Paracet kan ta, om man virkelig har behov. En skal allikevel ikke overdrive bruken, da forskning har kommet frem til at paracetamol kan påvirke spesielt guttefostre.

Ibux kan jeg ikke ta pga astma. 
Og jeg har hørt om dette med guttefostre.. Men jeg tar kun når det virkelig er behov for det. 

Regner med at du ikke knasker paracet, så bare ta det. Jordmødre og leger anbefaler å bruke det både ved hodepine, øreverk osv og når man ringer føden når riene har begynt, får man beskjed om å ta to paracet å legge seg. Tok paracet i forrige sv.skap da jeg hadde intens hodepine/migrene i 2 mnd og min sønn har ikke tatt skade av det. Ibux og andre antiinflamatoriske midler skal du ikke ta. Men du kan faktisk ta en ibux hvis hodepinen er virkelig ille, står det på lommepenger.no. 1 tablett kan ikke gjøre skade.

TuttiFrua skrev:
Regner med at du ikke knasker paracet, så bare ta det. Jordmødre og leger anbefaler å bruke det både ved hodepine, øreverk osv og når man ringer føden når riene har begynt, får man beskjed om å ta to paracet å legge seg. Tok paracet i forrige sv.skap da jeg hadde intens hodepine/migrene i 2 mnd og min sønn har ikke tatt skade av det.

Nei, knasker ikke paracet. Hater å ta medisiner, og særlig i tablett form. Så nei, knasker det ikke til vanlig. 
Da skal jeg ta paracet med god samvittighet, og slappe av mens lillemor er i barnehagen. :)

heisann.. jeg har migrene selv.. eller kalles clusterhodepine.. jeg kan heller ikke ta medisin, men paracet er fult lov :D og jeg vet hvordan du har det, så er ikke noe å få dårlig samvittighet for

Jadda26 skrev:
heisann.. jeg har migrene selv.. eller kalles clusterhodepine.. jeg kan heller ikke ta medisin, men paracet er fult lov :D og jeg vet hvordan du har det, så er ikke noe å få dårlig samvittighet for

Enda godt noen vet hvordan det er.. For man er jo ikke menneske om man skal gå å ha vondt i hodet. Er jo sterke smerter! 
Nå har jeg også tatt paracet, og er mye bedre. Og ingen dårlig samvittighet heller. :) 

kjempe flott :D vell jeg har ett barn fra før, så jeg har ikke noe privilegie å få eller ha vondt i hode, så paracet må til. Men bra du ikke tar migrene medisinen.. for den er jo ganske sterk.. har selv migrene medisin i insulin form.. så den er lagt på hylla :p

Jeg har også migrene til vanlig, går til spesialist i nevrologi og hun sa at paracet er ok å ta når man er gravid. Det er også bedre for babyen om du slipper smerten, for den påvirkes jo av stress og et blodtrykk... Masse god bedring :)

Jeg ble bedre, og idag er jeg helt frisk. :)
Kjenner bare at jeg er sliten.. Som jeg bruker å være etter anfall. 

Back
Topp