paracet??

*Caroline

Elsker forumet
Enda et spørsmål fra meg om legemidler... [:'(]

Tuppa mi har masse høy feber, i pakkevedlegget står de at doseringen er tre stikkpiller i døgnet. Det er veldig lite når man har ei lita ei som får 40 i feber igjen tre timer etter tabletten er tatt... hun fikk en i tre tiden i natt, og jeg drøyde det helt til klokka 10.30 før hun fikk en ny tablett. Allerede klokka 14 var feberen skyhøy igjen. Jeg ga henne ingen tablett da selv om jeg hadde lyst, men tanke på at hun skal få en til før hun skal legge seg for kvelden. Nå ligger hun slått ut og sover, fremdeles med høy feber...

Så spørsmålet mitt er som følger: Er det noen som vet om det er skadelig for barnet å få fler enn 3 stikkpiller i døgnet? Kan ikke høy feber også være skadelig? Hvilke av to onder skal man velge da?

blir mye mas fra meg nå... sorry....

Ring til legen eller HS.

Paracet skal det helst gå 6 timer mellom hver dose, og helst ikke overskrides -særlig mtp når de er så små (lever osv).
Men en kan gi Ibux mikstur, f.eks 3 timer etter hun har fått Paracet. Men ville ringt lege først å få "klarsignal" + hva dere skal gjøre videre, for det at hun responderer så dårlig på febernedsettende ville jeg ha fått sjekket nærmere.

Masse god bedring til snuppa![:)]

Back
Topp