Paracet ved feber

ASG

Gift med forumet
Storesnupp her på 2,5 år har feber på 6 dagen :( Den svinger veldig og nå har den (igjen) bikket 39 grader. Hun sovner på sofaen ved siden av meg akkurat nå stakkar og er ikke noe i form. Hun har ikke fått paracet i dag for har vært feberfri på morgenen og i grei form inntil nå.

Hvor høy temp har barna deres før dere gir paracet? Har dere noen fast grense eller ser dere an allmenntilstanden?

Vi har forresten vært hos legen og hun har et ufarlig forkjølelsesvirus, så er ikke alvorlig syk heldigvis. Vi skal tilbake til legen hvis hun fortsatt har feber i starten av neste uke.

Ser an almenn tilstand ved lav feber, personlig ville jeg nok gitt paracet uansett ved feber over 39.

Jeg har en sønn som tåler feber dårlig og han blir ganske medtatt uansett temp over normalen. Men er han sånn at han får i seg væske og klarer å slappe av og sove litt på dagen pleier jeg ikke å gi noe føre senge tid... Er han sutrete og jeg merker at han sliter med feberen så gi jeg han noe selv på dag tid.
Går tempen over 39.0 gir jeg uansett...

Ser an formen hans ved lav feber, hvis ubehag gir jeg. Ellers gir jeg febernedsettende når han har over 39.

*LC* skrev:
Ser an formen hans ved lav feber, hvis ubehag gir jeg. Ellers gir jeg febernedsettende når han har over 39.

Samme her...

Back
Topp