Paracet stikkpille til barn virkningstid.

Tekanna

Forumet er livet
Sommerfuglene
Datteren min fikk plutselig feber på 39,5, jeg gav 250 mg med paracetamol med stikkpille.

Dette er en time siden, men feber har ikke gått ned.  Allmenntilstanden er så som så.

Hvor lang tid tar det før de virker?  Og bør jeg ringe legevakt siden feber ikke er på vei ned?

den skulle ha virket nå... paracet stikkpille virker kjappest, og man beregner ca 30 minutter på vanlig paracet til oralt bruk... 

Det skjedde 2 ganger etter hverandre her i huset. 1 1/2 time etter fikk hun ibux istedenfor, da gikk feberen ned m 1 grad etter en halvtimes tid. Vet ikke hvorfor det skjer.

Ringte legevakt, fikk beskjed om å gi drikke og se an situasjonen. Var midt ute i bushen med ingen apoteker oppe, fikk kjeftet til oss ibux på legevakten (gubben dro rundt på leting).

Vi gav pinex, men det er jo paracetamol det og.

Formen ble i hvertfall bedre, så da har det jo virket.   

Fikk til og med i henne litt grøt, og litt smoothie til kvelds. Så da er nok hun på bedringens vei :)

Erfaringsmessig så tar det ca 1 time..

Jenta mi har ofte hatt så høy feber... Jeg gav kun stillpille til natten.. og på dagen om allmenntilstanden var redusert..

Ville ha sett det ann i løpet av et par dager før jeg hadde kontaktet lege.. får alikevel beskjed om at om allmenntilstanden er bra.. og hun drikker rikelig og tisser så gjør de ikke noe aliekvel

Masse god bedring til jenta di!;)

Det kommer jo helt an på hvorfor barnet har feber, hvor raskt den virker. er det en hissig infeksjon, trenger den ikke virke, men da bør lege kontaktes. Mixtur virker raskere enn stikkpille :-)

Det kan ta +/-  ½  time etter inntak før effekt oppnås og 1-2 timer før maksimal effekt oppnås.

Trur det har litt å si om tempen er stigende eller ikke når du gir paracet. Etter erfaring så tar det ca 1 1/2 time før jeg merker bedring på jenta mi om tempen er stigende :)

Tusen takk for svar!

Regner med det bare var en reaksjon på at vi var ute å baste masse i snøen i dag. :)  Og nå er temperaturen fin :)  Og hun ligger og snorker søtt i senga si.

Kan ofte ta 1 time ja.
Vi har gått over til mikstur, det har flere fordelenr synes jeg.
-Den virker raskere
-Man slipper å lure på hvor mye de egentlig fikk i seg om de bæsjer en stund etterpå
-Veldig greit hvis barnet viser misnøye med å få stikkpille...

Back
Topp