Paracet stikkpille. Skal man følge alder eller kg?

Mamman til Toffer

Flørter med forumet
På stikkpillene står det under 12kg og under 1,5 år kan man gi 1 stikkpille inntil 3 ganger daglig.
Over 12 kg og fra 1,5 år kan man gi 2 stikkpiller inntil 3 ganger daglig.

Sønnen min veier 12 kg,mener ikke 1,5 år. Hva følger jeg  kg eller alder?

Kilo
Men da kjøper du jo 250 mg istedetfor 125 mg, slik at du ikke trenger å gi mer enn 1 stikkpille 3 ganger om dagen.

nokså sikker på kg altså. er jo mengde som skal fordele seg i kroppen? men ikkje ta det som en fasit. uansett daue de kje av ei fra eller til (men eg blir nok drept for den...)

ORIGINAL: Pijah

Kilo
Men da kjøper du jo 250 mg istedetfor 125 mg, slik at du ikke trenger å gi mer enn 1 stikkpille 3 ganger om dagen.

Vil det si den pakka som begynner på 1,5 år da? Jeg har aldri tenkt over mg, kun  sett på alder tidligere.

Helt klart kilo!
Småen min på 2,5 har akkurat nådd 12 kg og byttet til 250mg - selvom alderen sier fra 1,5år.

Har spurt legen - skal alltid gå etter kilo!
[:)]

Kilo, sjølvsagt. Har med mengd kroppsvekt å fordele medikamentet på, evne til å filtrere medisinane (lever), samt for å kunne få effektiv smertelindring/febernedsetting [:)]

ORIGINAL: *Smula*

Helt klart kilo!
Småen min på 2,5 har akkurat nådd 12 kg og byttet til 250mg - selvom alderen sier fra 1,5år.

Har spurt legen - skal alltid gå etter kilo!
[:)]

Ok, jeg ble brått usikker. Vi har nesten aldri måttet bruke stikkpiller til han, og han har akkurat bikka over den kg grensen så det har liksom ikke vært noe tema tidligere.For før har jo både kg og alder stemmt.

Back
Topp